Welke Submariner (No Date) is het beste/je favoriet?

Hallo allemaal,

Welke (No Date) Submariner (in staal) heeft jullie voorkeur? En mocht je in de markt zijn welke zou je overwegen en waarom?

• 5513
  • 14060
  • 14060m two liner
  • 14060m four liner
  • 114060

0 stemmers

Zie onderstaand filmpje:

Credits Bark & Jack

Cheers!

3 likes

No date bestaat niet!

4 likes

From a horological point of view heb je gelijk. Heb het even in tussen haakjes gezet :sunglasses::+1:

Ik mis de optie: “de mijne!”

In mijn geval is dat een 114060, maar voor ieder geldt iets anders, vermoed ik…

Eentje met datum

3 likes

14060m two liner gestemd, maar moeilijke keuze gezien de immens betere band op de 114060.

Dat gezegd draag ik toch vaak mijn duiker op leer, en dat gaat beter met de 14060.

Voor dagelijks gebruik de 114060. Lekker robuust en glide-lovely-lock :heart:

1 like

De 114060 staat gewoon in het rijtje hoor :wink:

Ik vind de 5513 het mooiste, maar jemig @rlc wat is jouw obsessie met “de beste” en andere superlatieven?

1 like

Ouder dan 5513 mag niet voor worden gekozen?

Ik zou een voor een 6538 gaan! :drooling_face:

3 likes

Ik ook!

Of anders een 5517.

8 likes

Die twee die jij heb zijn ook mooi :smirk:

1 like

Deze heb ik 4 jaar geleden aan me voorbij laten gaan omdat ik er op niet moment niet zeker van was :see_no_evil:. Ondanks de plaat en wijzers, had ik beter moeten weten. De prijs sloeg overigens werkelijk nergens op; een 114060 heb je er niet voor, ook toen niet.

5 likes

Ik heb gekozen voor de 14060M four liner.
Omdat dit mijn eerste Rolex was en nog steeds in mijn bezit is.
Best of both worlds, klassieke Submariner met moderne techniek.
5513 is fantastisch maar voor dagelijks gebruik weet ik het niet. Iets te kwetsbaar en ze zijn behoorlijk aan de prijs voor één in goede staat.
114060 heb ik een jaartje gehad maar was het niet voor mij.

Plaatje van de mijne. De kenner ziet dat dit een zogenaamde long F is. Deze zijn alleen in het eerste jaar van productie geleverd, dus in 2007/2008. Er staat inmiddels al het nodige op internet over deze versie als je googled onder 14060M long good F, voor wie er interesse in heeft.

3 likes

Ik bedoelde het overdrachtelijk…

Mijn eigen is niet hetzelfde als een andere 114060…

1 like

Die T op de dial waar staat dat voor?

Het staat voor Teringcool.

Of dat het radium vervangen is door tritium. :thinking:

Ik kies de eerste uitleg.

1 like

Hahaha dat is wel de beste keus maar als het echt antwoord 2 is vind ik dat maar lelijk

1 like

Onthou goed dat het een toolwatch pur sang is/was. Functie boven looks.

Hij heeft ook fixed bars, de pennen vast in de kast gelast. Daarom zie je ze alleen op NATO.

Dat vind ik dan wel leuk detail, alleen vind dat ze het niet op de plaat hadden hoeven te zetten dat er tritium is gebruikt en al helemaal niet zo groot. Kan het een eis zijn geweest van de “koper”?

1 like