🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II

17 likes

Seiko 6105-8110 uit ‘74😊

14 likes

Ah goed werk van je. Soms vergeet ik wel eens dat Breitling ook horloges maakte :smiling_imp:

Mooi zeg, toevallig een Breitling Cadette met een venus 188 uurwerkje?
Ik heb weinig verstand van vintage Breitling maar kwam tijdens het googlen deze week wat modellen tegen met venus 188 werk nav van de vondst van deze
Nu ik goed kijk: zijn de kasten niet ook identiek?

Ah mooie Kont met top bracelet - Gefeliciteerd ermee!
Top dat je de oude gelagerde glaasje er op houd ook. Ik vind het wel een grote kroon voor Eterna (heb zelf geen E’s met schroefkronen dus dat kan het ook zijn) maar jou kennende zal dat ook wel kloppen.
En… zag ik die nu pas op een veilinkje voorbijkomen?

1 like

Hier een B&M. Met name de wijzerplaat is erg mooi. Hier een foto met iets meer licht in het midden van de wijzerplaat om de subtiele sunburst iets beter te kunnen zien.

22 likes

Mijn Kon Tikt nie weer eens opgedoken - natuurlijk geïnspireerd door die mooie NA van @Septentrio vandaag

11 likes

Geen idee wat het is of wat erin zit. Volgens mij hier in het verleden van @gekkehuus overgenomen. Wellicht weet hij meer te melden. Ik was (en ben) meer van het vintage uiterlijk dan van de techniek…

2 likes


Bhaammmm

15 likes

Dit model noemen ze toch ook Jumbo?

Die grote kroon is typische Kontiki 20, en ligt ook mooi in de kast verzonken (een verkeerde te grote maat zou niet passen) :slight_smile:

Hoe bedoel je op een veilingkje? De mijne staat zeker niet te koop :smiley:

1 like

Vaak verzonken kronen bij Eterna - en groot & schroef is m.i. dan weer minder gebruikelijk bij vintage. Veilinkje? Eigenlijk meende ik hem afgelopen week gezien te hebben, en als een NA dacht ik…

Hmmmm…Kom er net achter dat dit toch wel een leuk horloge is…7200 uurwerk(21600bph) en ik heb deze alleen voor het meshbandje gekocht :grin: , en hij loopt nog goed ook…de voorloper van de CTZ Leopard, een nieuw glaasje zou wonderen doen…

12 likes

Ik weet dat hij niet goed staat, foto’s vanmiddag gemaakt. Mijn longines mysterieuze

18 likes

Ook hier even de laatste aanwinst:

Maar nu is het voorlopig even klaar met de NA’s…:sunglasses:

24 likes

Dat is een heeel erg leuk horloge, Nils! Dikke duim :+1:

1 like


Deze maar weer eens , krijg ik altijd leuke reacties op van collega’s

13 likes

Zit er ook glas op?

Ja hoor

Bedankt Ernst! Misschien eens het glaasje oppoetsen of een nieuw glaasje… :slight_smile: