🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II

Compressortje vandaag :wink:

14 likes

9 likes

9 likes

Eindelijk is ie binnen ! :slight_smile:

22 likes

Uitermate stijlvol en uniek! Mooie saffier ook in de kroon! Van harte met deze nieuwe aanwinst van B&M.

1 like

Vandaag mocht deze Slava mee.

10 likes

7 likes

Peper en zout middenslag Schnauzer?

Mijn enige en dus beste aankoop van 2018

21 likes

11 likes

Deze fijne Pontiac:

20 likes

Schapendoes, hebben we twee van.

5 likes

Leek sprekend op mijn grijze opa

image

9 likes

Rodana jaren '40 (?) fancy lugs

6 likes

Vandaag deze:

13 likes

Net even een bandje op de “mini” Pontiac (31mm)
Toch wel gaaf zn oud horloge om de pols en nog perfect lopen!

7 likes


Toch maar weer grijpklaar gemaakt met een goedkoop batterijtje… Zo is er natuurlijk ook minder kans dat ik hem op marktplaats zet als die af en toe gewoon spontaan om kan …

Ziet er nog zo fraai uit - toch?

10 likes

Mijn eerste vintage!

15 likes

hou je goedkope batterijtje wel in de gaten, als ie gaat lekken blijft er weinig over van dat mooie vroege quartz uurwerk…

2 likes

Dank je wel Martijn - dat doe ik zeker. En gelukkig heb ik er ook lang niet zoveel als jij op quartzgebied :wink:
Ik weet uiteraard wel dat silver oxide een betere gok is maar ik probeer het een beetje binnen de perken te houden qua kosten. In mijn verzameltijd had ik echt tientallen klokjes per kwartaal in reparatie etc - kon niet op. En vooral met de Swatches merkte ik al snel dat niet laten lopen net als bij mechanische ook geen goede zaak is voor quartz uurwerken… Dat harmonieerde dan weer niet echt met het milieu bewustzijn enz enz.
Dus voor het mooie moet het klokjespark bij mij gewoon inkrimpen, en dat lukt ook wel aardig hoor - doos is zo goed als leeg :wink:

1 like