🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II

Net uit de nachtdienst, dit zonnige 41 jaar oude horloge maar om gedaan, Citizen crystron uit juli 1976. (Net zo oud als ik)

10 likes

Is misschien ouder als mijn zonnige type geloof ik, deze Solar 1 wordt als het gaat om Junghans altijd overschaduwd door de Mega Solar…

11 likes

Superbe :slight_smile:

13 likes

1979, recent gekocht !

Zenith defy surf.

12 likes

Klopt, die van jou is erg mooi, maar die van mij is het eerste analoge uurwerk op zonne-energie.

2 likes

Vrij dagje samen

20 likes

Met >20 jaar oud, vintage? Misschien discutabel, maar ben blij met m’n nieuwe aanwinst :smile:

15 likes

Dacht ik al - hoewel ik niet veel over de Junghans Solar 1 kan terugvinden heb ik het gevoel dat deze eerder 80 dan 70’er jaren moet zijn…

1959 Omega Geneve

18 likes

Die van jou is van 1976 toch? Die van mij is van 1977 en jij hebt de blauwe(zeg maar) ook, is die ook van 1977 dan?

Ik heb deze ook nog… ‘with solar cell’ :grin:

16 likes

Alleen thuis…Even back to the early seventies met Reg King - en een oud Vijfje :yum:

12 likes

De Seiko lijkt me eerder 80s, of heb ik dat mis? :wink:

Ik vandaag de King weer :blush:

14 likes

Je mag lijken wat jij wilt KK…Ik denk zelf seventies in elk geval. Qua design & bicolor plaat doet hij me enorm denken aan een Citizen die ik begin seventies voor een ex heb gekocht. Online kom ik alleen aardige indicaties voor de seventies tegen, niets richting 80’er jaren:
1 "A very smart looking retro Seiko automatic not going 7009-4020 from july 1973, bracelet is not original, but as traded. "
2 “SEIKO精工7009-4020自动双历钢表 se16929062 店内编号:7009
-手表/腕表 属性: 机械,77-79年 etc
3 " Ser/Ref : 380295 / 7009-4020 ケース:37mm バンド:18mm ブラック・カーフ型押し(HIRSCH/Duke) 製造年:1970年代,”

1 like

Dit uurwerk werd gemaakt van eind 70’s tot begin 90s dacht ik. Dan zal hij dus uit 1983 komen. :blush: Ik vind hem qua design ook vrij 80s.

1 like

Ach weten die Japanners veel - Daar hebben ze geen Koekoek natuurlijk :smiling_imp:

1 like

Ik heb nog een knutsel exemplaar uit 1977 en nog een knutsel exemplaar uit eind 76 geloof ik, met doos en prijskaartje. Die is in hele nette staat, met “oranje” plaat, wel kapot.

2 likes

Oranje plaat?? Hebbie foto daarvan? Nog niet gezien volgens mij :open_mouth:

Nou ja, dat middendeel is oranje (of geel?) net als degene die ik nu draag, maar niet zo verbleekt.

1 like

Vandaag deze Kelton om. Jaren 70 op zijn mooist.

10 likes