🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II

@Slin Seiko 7619-9060 uit 1967 met (slecht werkende) extra datum quickset knop.


14 likes

20 likes

Hele gave Certina met die grijze wijzerplaat. Complimenten dins1, de mijne heeft de tand des tijds helaas iets minder goed doorstaan.

Overigens, DS 288 klinkt nog zo niet retro - zouden ze die vergeten zijn bij Certina marketing? :wink:

16 likes

Gave combinatie met BOR!

Het lijkt me een toffe functionaliteit om te hebben, maar gebruik je zo’n alarm wel eens?

Kijk…, dat zijn de opmerkingen waarvan je blij van gaat worden. De hele dag.

1 like

Ik gebruik hem erg vaak als wekker. :slight_smile:

1 like

Nou hij is wel wat geleefd idd. En de wp is flink verweerd, maar eigenlijk heel erg mooi geworden, Was ooit blauw, en de blauwe verf is geerodeerd, waardoor de grijze onderplaat eronder vandaan komt. Alleen langs de randen nog blauw met een soort druppel effect.

1 like

Ik weet niet hoe jij er tegenaan kijkt, maar het is 2018 hè?

Ik noem een horloge van <1998 vintage :joy:

2 likes

Gaaf vijfje! Kom ze regelmatig tegen op ebay…zo één nog niet 🖒☺

1 like

17 likes

27 likes

Ha HanDaVinci,
Dan ben jijzelf vermoedelijk ook al wel… vintage. Blijkbaar is er bij horloges dus geen scherpe lijn. Ik heb ook nog een geërfd zakhorloge van mijn Opa.
Tekst:“voor 25 jaren trouwe plichtsvervulling 1889 - 1914”.
Ook vintage? Of euh… Pre-historisch voor jou?
Er staat nog net geen “BC” voor!

2 likes

17 likes

Zeker weten. Deze koning van zijn eigen eilandje is in 1988 op de wereld gezet.

Haha heel gaaf. Zulke dingen zijn geweldig om te hebben.

Maar volgens mij moest je in 1973 ook nog oppassen dat je niet van de straat geplukt werd door een wildvliegende pterodactyl :joy:

3 likes

Mijn beste,

Zojuist om de pols gegespt, deze getrouwe Omega '47!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

17 likes

:joy::ok_hand:

1 like

Nog even inhakend op de mooie Lip van @NiekAssen en het verhaal rond die LIP.
Bij verkoper Big Ben watches vond ik nog deze aardige informatie over Baschmakoff:
“This HOGA Directime Baschmakoff is a top quality jump hour with a high-grade AS1902 - R879 automatic calibre. It was marketed under different labels as Hoga, Damas, Lip, Vulcain. Baschmakoff redesigned the jump hour in the 1970s by having spinning discs align at a particular point to display time, which is viewed through a porthole. This HOGA Directime Baschmakoff was available in limited ground-breaking models by renowned designer Prince Francois de Baschmakoff.”


Hierbij mijn niet-jumping hours van Buler, en ja de zgn ‘eerbetonen’ bestonden toen ook al :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Nog wat herfstkleurtjes…

19 likes

Kijk, da’s nou eens een leuke info-aanvulling.
Alhoewel al 45 jaar in mijn bezit zie ik de klok nog steeds graag en ze loopt perfecto.
Ook na al die jaren.
Tech-niek he!
Bedankt Domega.

1 like

Deze blijft definitief, ben er weer helemaal verliefd op :slight_smile: :+1:

32 likes