🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II


Doe nog even mee :wink:

10 likes

14 likes

Omdat ik er geen genoeg van krijg

13 likes

Lady’s Night AQUA by ABBATE

4 likes

Goede morgen

16 likes

24 likes

YALE TUFFY Amerikaantje '60

Alu kast, Roth motor

9 likes

Fijne dag! :blush:

10 likes

Oei! Gisteren dit Silvana militair horloge gepost als een Alpina - niet dat iemand het gemerkt heeft :blush: maar hierbij een dubbel eerherstel voor dit ruim een eeuw oude Zwitserse merk


Als merknaam werd het in de twintiger jaren geregistreerd en na veel fusies etc bestaat het - zoals veel oude namen nog altijd.
Vandaag de geschiedenis even doortrekken met dit klassieke Silvana rechthoekje…

10 likes

Btw - iemand een ideetje voor een leuke band hiervoor?

Zit zelf aan een suede band te denken, iets van mosgroen ofzo maar sta open voor suggesties :slight_smile:

Blauw!

18 likes

Die is echt :heart_eyes:

1 like

Nog een juiste band vinden… :blush:

17 likes

Zentra met Durowe 1172 automaat. Gezien de flinke uitslag op de Geiger teller eind jaren 50 of nog net in de jaren 60.


Wel leuk, er zit een (rubberen?) ring om het uurwerk heen die ook wat schokbescherming moet geven. (Certina DS?)

11 likes

Hoewel ik mezelf als een extreme bandenfreak beschouw vind ik extreem klassieke designs als deze Universal zeker niet ‘opknappen’ van (kleurige) vertrending of geNatolariseer. De strakke uitstraling van deze zwarte wijzerplaat en subtiele lijnen van de kast komen m.i. op zijn mooist uit op een stevige zwartlederen band, en die heb ik er bij mij dan ook al 25 jaar aan hangen.
Ik zou me er hooguit nog een mooi passende stalen band bij kunnen denken maar ook dan niet te veel afleidend t.a.v. de klok zelf. Misschien een simpele variant van een rijstkorrel ?
Succes met je keuze

1 like

Wittnauer 8007 SuperCompressor

19 likes

Deze band vind ik zo slecht nog niet… :open_mouth:

1 like

Certina DS met de schildpad anti-shock oplossing was eind vijftiger jaren dus dat zou aardig parallel kunnen zijn geweest Martijn

6 likes

22 likes

haha, tof gedaan

1 like