🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II

Oeioeoeioei wat een knapperd - zag ik dit model kortgeleden niet in goud / doublé hier voorbij komen? - en was die ook van jou?

1 like

Mooi horloge, deze Citizen, Nils! :ok_hand::sunglasses:

1 like

Altijd leuk dit Seiko chronograafje, goeie ruil gedaan KK. Randje vintage zou je kunnen zeggen. Ik zag hem niet zo lang geleden in een etalage nog nieuw - in doublé natuurlijk :slight_smile:

1 like

Dank je Harry! :smiley: …Deze is alleen moeilijk af te lezen in slechte lichtomstandigheden, mijzelf al afgevraagd of dit door het glaasje komt of door de donkergrijze wijzerplaat en dan de zilveren wijzers :thinking:

1 like

Dat is wat ik ook denk! :slightly_smiling_face: Maar hij is wel heel mooi!

1 like

Of omdat je lichtelijk verwend bent met die hele rits groene en donkerblauwe dials Nils :laughing:

1 like

Volgens mij een 18kt maar die is van @dialstatic :slight_smile:

Dank voor het compliment :wink:

2 likes

Ja dat zeker, is bijna in nieuwstaat(voor een vintage dan)… dan maar veel in de zomer dragen :+1::slightly_smiling_face:

1 like

Ja… :grin: …Jammer dat ze geen zwarte wijzers zoals deze erop hebben gezet, die is heel goed afleesbaar in alle lichtomstandigheden… :blush:

7 likes

Is verdiend - heb toevallig afgelopen dinsdag nog zitten kwijlen bij een stalen black dial aanbieding. Is toch m.i. één van de weinige Eterna’s die wel een beetje naar waarde geschat lijkt te worden, dus koopjes zullen het helaas niet meer worden

Tja Nils de concurrent deed het in die periode ook niet dus… dan maar onleesbaar - dan verzon de ontwerper wel iets anders wat de koper aansprak. Opvallend venstertje bijvoorbeeld om de dagaanduiding zodat je in elk geval wel wist welke dag of datum het was :sunglasses:

5 likes

Ja dat was in die tijd misschien belangrijker…maakt niet uit hoe laat het is als je maar weet welke dag het is :joy:

Ik ben i.i.g niet de enige met een onleesbaar horloge…maar ook weer een hele mooie :+1::smiley:

1 like

Met 35 jaar al wel volwaardig vintage vind ik :sunglasses: In double heb ik hem ook gehad, maar die heeft toen als uurwerk donor gedient. :sweat_smile: Waar was dat dat je hem in de etalage zag?

6 likes

Leiden geloof ik, en met (wist ik niet) 35 jaar in de winkel dus nog best een risky buy. Want nog gewoon voor de volle prijs denk ik - iets van 300 euro als ik me goed herinner.

1 like

Over op één sportief oudje, met lekker pittig contrast in de dial/pointers - Wat voor jou @Slin :wink:


De oranje Citizen tekst is toeval door reflectie - matched wel lekker met die wijzertjes :innocent:

9 likes

Dat is een gave ja…cool die oranje gloed over het logo :+1::smiley: …zo één wil ik ook nog eens zeker in de collectie…Ik probeer nu net als jij mijn koopwoede wat onder conrole te krijgen :smirk: …maar dan meer om iets anders(lees duurders) te gaan proberen…heb al even niets gekocht maar deze kon ik niet laten liggen… :face_with_head_bandage: …grrrrr toch weer mislukt.

s-l500

6 likes

Controle??? Ik wilde je net die Speedy aanbieden na lang nadenken…

1 like

Neeeeeeee…alsjeblieft over een half jaar ofzo :confused::confused::confused: …Moet de rikketik ook nog gaan overleven :grin:

1 like

Was toch wel een geintje hoop ik :thinking::confused: ??

1 like

Prachtig😍
Wat voor een diameter heeft deze?

1 like