šŸ”’ Welke vintage draag je vandaag? Deel II

Top man! :blush::+1:

1 like

En als je er nu eens een brutale kleur lederen band op gooit dan?
Moet toch een leuke combi te bedenken zijn?

1 like

Zeker HH - maar daar gaat die alleen niet van lopen vrees ik :sweat::wink:

Ohh stom van me, dƔt had ik ff niet meegekregen.

En zo heb ik een seamaster Quartz die niet meer wil,ā€¦
Vinkzojammer.


Die rechter dus

6 likes

Hou op schei uit ( en dat doen helaas veel quartz met mechanische delen) - hier ook zoā€™n vintage Seamaster Quartz die al een tijdje moeilijk doet :sweat:

8 likes

Zijn die Omega Seamasterā€™s ook van die hybride horloges?

2 likes

Wel jammer - Nooit eens iemand die net zo positief op de lollipops wijzers van mijn vintage Russen reageert ???!! :sob:

6 likes

Hybride zoals bij Toyota & Mitsubishi autoā€™s bedoel je Nils?? Nu misschien moet ik deze oudjes eens met zoā€™n Teszla laadstation verbinden :joy:

2 likes

Neeā€¦ :+1::joy: ā€¦omdat je schrijft quarts en mechanisch net zoals de Cosmotronā€™sā€¦

Nou ja Nils oude quartz werkjes hadden nu eenmaal nog wat bewegende delen in die tijden, t/m 15 stenen toe. Kan @MartijnV vast veel meer over vertellen, maar hierbij een plaatje van mijn spelbrekers met 15 en 13 steentjes

3 likes

Ohā€¦dat wist ik niet, dacht dat dat simpele quartzjes warenā€¦ weer wat geleerd :+1::grin:

2 likes

Ik vind het nog altijd moeilijk om in te schatten hoe je de kwaliteitsverschillen bij quartzmotortjes kunt indexeren.
Even los van de speciaal aangepaste/ontworpen quartzklokken.
Zoals een HFconstructie van Citizen in mijn (curved) Bulova.


En de temperatuurcompenserende constructie van mijn wƔƔnzinnig mooie Certina.
( heeft zelfs een rattrapante functie )

Quart slaat op het tijdverdeelmechanisme natuurlijk, maar hoe weet je nu of de ā€˜radertjes-treinā€™ die daarna komt van goede kwaliteit is?

4 likes

Leuk onderwerp HH :heart_eyes: - Ik denk niet dat het zo zeer de quartzmotortjes zijn waar onze oude Quartz horloges tegen aan lopen (letterlijk) maar misschien eerder geoxideerde contacten, en eventueel zelfs vuilophoping bij simpele (kunststof) tandwieltjes of andere bewegende delen - Denk ook aan het beroemde Tissot uurwerk dat eigenlijk niet meer gerepareerd moest kunnen worden, en later Swatch.
Ik hoor ook wel eens mooie verhalen over hoge kwaliteit nafta dat in het werk gespoten wordt en zo een soort WD40 functie zou hebben. Aanstekergas wordt dan weer door knutselaars die ik ken aanbevolen, zou wel tof zijn als ik daar mijn gestorven Swatches, Seikoā€™s en Citizens mee kon reanimeren maar ik twijfel zeerā€¦
Overigens: online zie ik ook wel hele dappere ā€˜kunstenaarsā€™ die uurwerkjes uit elkaar halen waar de klassieke reparateurs hun handen niet aan willen branden. En ja dat lukt wel eensā€¦

1 like

Het was even geleden met de komst van de constellation, maar vandaag draag ik de Geneve :smiley:.

21 likes

vandaag geen regen dus dit pontiacsken

10 likes

Geboortejaar Omega cal. 283 vandaag :smile:

15 likes

Heel erg mooi duo - houden zo (three is a crowd) :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Een accutron in de middagzon:

11 likes

20 likes

Sloeber Kontiki

20 likes