šŸ”’ Welke vintage draag je vandaag? Deel II

Dank je wel!
De 30T2 is denk ik wel het beste handgewonden uurwerk wat Omega heeft gebouwd.
Je komt ze in allerlei variĆ«teiten tegen, overigens heeft deze een opnieuw professioneel opgemaakte wijzerplaatā€¦

2 likes

De kast is van Richard Pfisterer in Pforzheim (tegenwoordig Reister & Nittel GmbH). Die maakten zeer goede kwaliteit waterdichte kasten.

2 likes

Mooi horloge Daniƫl.:ok_hand:Ik heb er ook nog ergens een van Helicon liggen; zal ik eens opzoeken. Goede kwaliteit, prima klokje! Veel plezier ermee!:+1::slightly_smiling_face:

1 like

Oris Big Crown, jaren '90, bij Klokkengek in de tuin tijdens het aperitief. :sunglasses:

Heel fijne avond gewenst!:slightly_smiling_face:

17 likes

Deze LM weer eens opgeduikeld. Ooit eens open gehad en het datumverzet hersteld (zwak puntje), maar verzaakt een nieuw glas te plaatsen. Monoc. case dus: 'open through glassā€™
Nu kan ik een nieuw origineel glas aanschaffen, maar ik twijfel nog. Doen?

13 likes

Ik heb ergens nog zoiets liggen in een onderdelenbak (as we speak, ga ik er even naar zoeken, momentje :slight_smile: )
Van wat ik me herinner is dat er een uitstekend Duits werkje in draait (kan het type even niet herinneren), Ć©Ć©n van de betere automatische jump hour werkjes, dat herinner ik me wel.
Deze, de jouwe, is prachtig en origineel. Hele mooie aanwinst! :+1:
Vwb de kast: ā€˜discusafeā€™ = staal (volgens mij). De originele band idem ditto
Al met al heb je een van de betere, en qua ontwerp mooie, jump hours te pakken :+1:

11 likes

Doen Ernst! Een originele band, de originele chrome dan wel gepolijste bezel & een prachtige wijzerplaat met twee borsten ipv een dag. Alles vraagt om een heldere kijk op deze schoonheid :innocent:

3 likes

Een beetje een Han-omega dus, de look is er zeker niet slecht op geworden! Heb zelf nog ergens deze antiekerige dial van Omega liggen - zat ooit in een zakje wijzerplaatjes. Krijg haast inspiratieā€¦

2 likes

Dank voor alle hulp en reacties wat betrefd de jump hour. :+1:

Hoort er een facet glaasje in? Dat zou wel gaaf zijn om dat weer origineel te hebben dan.

Nee, dit is het origineel. Maar bekrast.
Ik ga dat glaasje aanschaffen. Wordt vervolgt

3 likes

Ik had de krasjes niet eens gezien in eerste instantie :sweat_smile: Wel nadat ik net inzoomde. Horloge lijkt echt in originele top staat. Persoonlijk zou ik hem zo laten, dan hoef je je niet zo druk te maken om nieuwe krasjes op het glaasje weer. :roll_eyes:

Zeker doen :+1: ā€¦is zeker mineraal? Ik denk altijd om dan een kunstof glaasje erin te laten zetten( als dat mogelijk is) die kan je weer poetsen bij krasjes.

Was de datum reparen veel werk? Ik heb deze nog en de datum deed het goed in eerste instantie maar nu opeens niet meer :unamused:

5 likes

Er zijn sindskort op ebay vervangende onderdeeltjes te koop. :+1: Maar zal al met al incl monteren ook niet goedkoop zijn.

1 like

Ahā€¦dan maar even in de reparatiedoos :+1::roll_eyes::grin:

Bedankt! :ok_hand:

1 like

Zo, even 10 mm kleiner dan gisteren. :grin:

17 likes

Nah geen Han Omega hoor :wink: , plaat is opgemaakt naar het origineelā€¦
Als je op Omega 30T2 Googelt kom je nagenoeg gelijke dials wel tegenā€¦
Verbaas me alleen nog steeds over aankoopprijzen die maar omhoog blijven gaanā€¦

1 like

21 likes

Vandaag mijn oude Tissot Seastar.

De blauwe sunburst is mooi, maar laat zich in mijn licht hier moeilijk vangen.

Fijne dag allemaal!:slightly_smiling_face:

25 likes

cross-post / double post

28 likes

HĆ©, een stalen PR516 met ā€œnormaleā€ bandaanzet, die zijn vrij zeldzaam. :+1::stuck_out_tongue:
Wist niet dat je die had.

1 like