🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II

Naar Ricoh maatstaven gelukkig wel :slight_smile:
En daarom fantastisch, vind ik zelf. Min of meer een dress watch, die vind je van Ricoh bijna niet (idem van Orient, die waren ook nogal uitbundig in hun 70’s ontwerpen…)
De ander is een heel ander model, maar ook erg ingetogen, idem met witte plaat.

1 like

Net dat linkje van je gelezen :+1: …datum staat dus binnen in de caseback …

Zeker dressy :+1: ik dacht net te zien dat hij zonder secondewijzer was maar die heeft hij wel :grin: … de meeste van Orient vind ik niet zo…uitzonderingen daargelaten…

Klopt! Op en top Japans!

Ik heb er wel werk aan gehad hoor. Vwb quartz gaat voor niets de zon op. Maar dan…
Beide uurwerken moesten volledig geserviced worden. Maar ze droegen beiden het ‘goede type’ lekkende batterij, met alleen vocht. Ik heb alles kunnen reinigen, en zonder sporen, erg fijn
Deze vroege werkjes zijn van zeer hoge kwaliteit (vwb quartz analoog), en houden perfect tijd na afstellen op een quartz timer

1 like

Een bod op die bovenstaande gedaan…nog even afwachten… :blush:

1 like

Ik vond nog een plaatje van mijn caliber 550 uit 1972.

Ik heb wel meer spul, zal morgen ff een hele leuke pakken :slight_smile:

6 likes

Nog even buiten hangen met de Chronodato…

28 likes

Ik zou nog wel even naar de maten informeren. Iets zegt me : midsize of damesmodel.
De foto’s zijn niet heel erg duidelijk vwd betreft

1 like

Very cool :ok_hand::yum:

Hij is niet groot maar wel een heren model.

1 like

Hij is wel dik…

s-l500 (42)

En originele band lijkt wel…

s-l500 (43)

3 likes

Toch even informeren voordat je koopt :wink: Staat deze ook op MP?

1 like

6 likes

Ebay volgens mij

1 like

Nee niet op MP maar de verkoper meld nooit de maten alleen wel als ze klein zijn tot bv 33mm…eigenlijk nog geen één verkeerd gegaan.

Het kan wel nodig zijn ff te kijken naar de batterij, bij veel moderne batterijen raakt de min pool soms net het min contact niet. Ik doe wel eens een papiertje onder het (flexibele) min contact, dat werkt prima.

1 like

Bedankt voor de tip :+1::smiley: …als dat zo is, heb met deze verkoper nog niks verkeerds gehad maar ja eens moet de eerste keer zijn natuurlijk… :roll_eyes:

1 like

Na alle vintage quartz, iets heel anders :sunglasses:

15 likes

7 likes

16 likes

@slin deze heeft het 570 caliber, stenen wijzerplaat en facet glas.


9 likes