🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II

Oh, zijn wel te vinden hoor. Rond de 400€ origineel (zwart, 20mm). Die replica’s doen me weinig.

400? :scream:

Sorry maar voor mij dan liever een replica en de centjes in de zak houden voor een horloge zelf… 4 meier voor een bandje da’s gekkewerk als je het mij vraagt. Max 250 voor een alligator :innocent:

Beter dan geld op de bank. :wink:

Heb de meeste voor de gekte gekocht trouwens. 18, 19 en 22 mm zijn goedkoper. 20 past op een Rolex Submariner en schijnt als optie beschikbaar te zijn geweest in plaats van staal, dus… :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Die nieuwe tropics vind ik ook niks, hebben een heel ander gevoel en look dan de oude. Maar een vintage hong kong tropic is wat mij betrefd helemaal prima. Als ik nog eens wat vintage tropics tegen kom voor een goeie prijs koop ik ze meteen want het zijn de fijnste banden vind ik.

1 like

Daar zijn we het over eens! :slight_smile:

Hong Kong tropic? Educate me please…

1 like

Merkloze replica’s, scheelt een hoop in prijs. Ik heb er laatst een van HF opgepikt, ben er erg blij mee.

1 like

Maar hoe zie je het verschil?

Het ontbreken van het tropic merkje op de band en het ontbreken van het inox/acier logo op de buckle. Ook het prijskaartje vaak :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Heb je foto’s? Logo kan ik wel iets bij voorstellen maar het merkje? En hoe weet je dat de band ook daadwerkelijk echt oud is? Tegenwoordig wordt alles nagemaakt :frowning:

8 likes

Ik heb alleen een echte tropic star, geen normale basket weave. Dus aan foto’s van de basket weave kan ik je helaas niet helpen.

Klopt, je zou er waarschijnlijk goed geld mee verdienen als je een 1 op 1 replica maakt in het juiste materiaal met de jusite feel. Omega DON bezels, daar zou je ook een vermogen mee kunnen maken om die te faken.

1 like

Keepers vaak ook niet correct.

Namaken kan, maar je moet de samenstelling van de kunststof, look en feel (en geur) heel goed weten te evenaren. Ik heb nog nooit een replica in handen gehad die voelt als een echte.

7 likes

Eerste werkdag met de Thisy

8 likes

Wat opruimen met de Felca

5 likes

Alsta Nautoscaph met Villard branding, 1960s schroefkroon 30atm duikertje :slight_smile:

14 likes

Vanmiddag weer aan het werk met deze Citizen.

7 likes

13 likes

12 likes

11 likes