🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II

Toch nog een fotootje van hem in het archief gevonden Ernst :yum:

8 likes

Deze is wel goed ‘geschaafd’, zeg maar …
Hij doet me een beetje aan mijn Enicar denken , toen ik deze vond.
Een donor werk vinden, en een mooi nieuw glaasje. Dan ziet hij er al top uit.
Met een andere bezel inlay misschien nog wat beter. Maar die zou ik laten, ook vanwege de geschaarpte rand en missende lumen in de plaat.
Ik hoop dan wel dan de sec. wijzer nog ergens zweeft, want anders zou ik er ws niet aan beginnen. Plaat en wijzers zien er nog goed uit. Jammer vd missende lumen

2 likes

Mijn vreemde eend mag mee vandaag, vorig jaar om de verkeerde redenen gekocht, maar kom er niet meer van af. Dus ga hem lekker veel polstijd geven en hopelijk loop ik een liefhebber tegen het lijf :hugs:

10 likes

Fietsritje tussen de buien door Anker aan de pols :smirk:

14 likes

Kijk naar die staat, dit horloge is +60 jaar oud!

28 likes

Prachtige staat inderdaad. Ik vind ze zo pristine eigenlijk veel mooier dan met patina waar andere juist weer fan van zijn.

Ik heb erg lang op het horloge moeten wachten tot hij terug was van service. Maar eenmaal terug valt het horloge wat tegen.

1 like

Bij mij hangt het van horloge tot horloge af. Ik kan een mooi verweerde wijzerplaat net zo mooi vinden. Pristine zou ik deze ook niet noemen overigens, zie de twee stippen op de wijzerplaat aan de rand tussen 6 en 7, en op de zijkant heeft iemand ooit behoorlijk ondeskundig de bezel met glas zitten verwijderen. Los daarvan natuurlijk nog steeds erg uitzonderlijk mooie staat. Veel wrist presence, deze.

3 likes

Dit is echt een topstuk Andy, fantastisch mooi horloge.

1 like

20 likes

Prachtig :smiley::+1:.

1 like

Die stuurbochten passen meer dan uitstekend bij die in de lugs - mooie plaat!

2 likes

Prima uitleg van je die maar weer eens aangeeft hoe makkelijk tegenwoordig uitbundige kwalificaties kunnen worden opgeplakt. En ja er zijn best nog een aantal ´oneffenheden´ in je Angelus voor wie er naar op zoek is, maar door de eerste impressie verdient dit exemplaar - zeker met zijn rijkdom aan techniek - het om voor alles geprezen te worden. Snelverstelling voor dag, datum én maand, FANTASTISCH! En daar moet je dus bij mijn 18 jaar oude Omega Day Date niet aan denken…

2 likes

Drukte om de pols vandaag :heart_eyes: (36000bph)

16 likes

Zijn dan ook van dezelfde leeftijd (ong.) Orbea is van 1950 :blush:

1 like

Nog leuker dus…Moet ik toch eens mijn wegroestende Phillips uitgraven om te zien of ik er een match met één van mijn ouwe klokjes kan maken. Goed aanvulling op die eeuwige autorijdende actiefoto´s van dikke klokken :yum:

1 like

13 likes

Vandaag de Glycine Airman 2000 GMT ref 3764. Dit model werd geïntroduceerd in 1998, nadat de Airman 20 jaar afwezig was geweest. De doorstart was gemaakt en nog vele modellen zouden volgen :grinning:

8 likes

2x Rommelmarktvondst… :yum:


En een Ruhla…

17 likes

Altijd leuk zo’n rommelmarkt zeker als je er ook een mooie prijs voor hebt betaald. Beetje aandacht en twee leuks horloges voor een verzameling. :ok_hand:

1 like

Ik vandaag ook een (franse)rommelmarkt vondst.

10 likes