🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II

Polaris valjoux 7750.

14 likes

Tnx :smiley:. Deze is niet echt als nieuw meer hoor. Het goudlaagje is op sommige plekken aardig doorgesleten. Maar de wijzerplaat en bezel zijn inderdaad erg mooi.

1 like

23 likes

16 likes

Montdor uit 77.

16 likes

Tijdloos

18 likes

23 likes

Die blijft prachtig!

Met de fiets naar je werk? :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Papadag

1 like

Duik grailtje van me, zou ooit een plaatsje moeten krijgen in mijn ultieme 3 :slight_smile:

2 likes

Wat zijn jouw ultieme 3 :slight_smile: ? Super Kontiki, waarschijnlijk je Speedy?, en…

1 like

Met grote dank aan @Inca kan vandaag eindelijk deze Eberhard & Co Mareoscope om de pols.

Ik heb dit horloge een aantal maanden geleden online gekocht op een veiling in Den Haag. Het was een beetje een impulsaankoop want ik kende dit model helemaal niet maar bij het ophalen bleek hij helemaal compleet te zijn met doos en papieren en bovendien ook nog eens hartstikke leuk.

Hij had wel dringend onderhoud nodig en de band was een aantal schakels te kort. Gelukkig zijn de schakels nog te bestellen bij Eberhard voor €9,20 per stuk dus dat was redelijk snel geregeld.

Mbt het onderhoud heeft Fenno ‘Inca’ me enorm gelopen en het horloge werkt nu weer zoals het hoort. Wel moet de kroon nog vervangen worden want hij schroeft niet meer dicht, maar ook hier kan Eberhard gelukkig helpen en als het goed is zijn een nieuwe kroon en stift nu onderweg vanuit Zwitserland.

Nu alvast genieten :smile:

24 likes

Klopt,

chrono - Speedy
duiker - Super Kontiki

dresser - dát laat ik nog even in het midden maar komt sowieso uit de stallen van Longines of Omega, met lichte plaat, en met hoge waarschijnlijkheid in het Conquest - Constellation spanningsveld.

5 likes

Mooi trio heb je dan! Alleen gaat dat er echt van komen bij jou, ‘maar’ 3 stuks haha? :rofl:

1 like

Nope, zit nu nog steeds aan 50+…

Bovendien zijn er een aantal ‘jokers’ die ik ook niet wil wegdoen, denk maar mkII, chronodato, defy met witte plaat,…

Ach we blijven bezig, nog zo veel leuke klokjes die ik eens wil proberen :stuck_out_tongue: :stuck_out_tongue:

4 likes

De LeJour vandaag!

21 likes

Prachtig zeg!

22 likes

6139 uit 69

13 likes