🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II

Speciaal voor @mafkees een foto van buiten het tentje. :wink:

image

Ach, vooruit. Nog eentje.

image

14 likes

Die tweede vind ik heel sterk, één van de betere in zijn soort :clap::+1::clap: proficiat :clap::+1::clap:

Die wijzerplaat is gewoon grandioos.

12 likes

Wat een prachtig horloge is 't toch ook :star_struck:

1 like

Draag je hem nog vaak?

Oh, nee. Je hebt hem verkocht. Soepkip. :joy:

2 likes

Ja maar naast een prachtig horloge moet je ook nog over de nodige capaciteiten beschikken om het tot een pracht resultaat te brengen :wink:

1 like

Als mijn Lord Marvel terug is van de reparatie zal ik mij weer eens uitleven.

2 likes

Sodeknetter, is iemand het uurwerk opnieuw met de hand uit een stalen billet aan het vijlen? Hoe lang ben je 'm nu al kwijt?

Soms vind ik mezelf inderdaad een soepkip, omdat ik hem verkocht heb :neutral_face:

Maar de Constellation van @septentrio kon ik niet laten liggen, en hij heeft een goed huisje gevonden bij @Drebin :slight_smile:

2 likes

Sinds begin augustus.

Haha, geen zorgen. Mijn bevriende horlogemaker was even druk met wat andere dingetjes. Dus ik loop nu een paar maandjes blootgepolst rond. Op zich niet erg want nu kan ik vast wennen aan het zonder horloge rondbanjeren, aangezien @daffie hier al maanden in de struiken met een slaapzak en een verrekijker aan het posten is, om die Lord Marvel uit mijn handen te grissen, mij 500 ekkies in de klauwen te drukken en het op een rennen te zetten. :joy:

3 likes

Zie wel gelijkenissen.

28 likes

:joy: en ik waardeer de warme kop koffie iedere morgen…best fris 's nachts. :fallen_leaf:

2 likes

Ik roer er elke keer een scheutje gootsteenontstopper doorheen in de hoop dat je aan geheugenverlies gaat lijden en weer wegwandelt. :joy:

3 likes

Gelukkig! Zo lang tijdloos door het leven moeten is ongezond.

Één en ander hangt zeker wel af van het succes van de reparatie. Ik zou beide alvast aan jullie conditie gaan werken :rofl: .

2 likes

19 likes

Wacht gewoon nog even een jaartje oid…dan gaat dat volledig automatisch bij mij…:laughing:

:rofl:

2 likes

Baume & Mercier compressor :wink:

17 likes

Mooie! Toevallig net hier weer een batterij in gedaan. Zit een Landeron 4750 in, en het is een EPSA kast, met de bekende kroon, volgens mij niet met de compressor afdichting.

15 likes

Idd! Alleen de kleuren zwart wit lijken omgedraaid, excl. de subdials. Is jouw glaasje nu minder bollend?

image

12 likes

Deze uit 1958; een jubileumshorloge van De Staatsmijnen.
Het horloge is qua kast helemaal “afgeleefd”. De kwaliteit zal dan wel ook niet zo best geweest zijn, maar mijn overleden vader deed er alles mee.
Ik heb het horloge al sinds de dood van mijn vader in 1991 in mijn bezit.
Het heeft jarenlang in de kast gelegen omdat ik het niet durfde te dragen(bang dat er iets aan het mechanisme zou komen). Toen ik echter ontdekte dat liggen nog slechter voor een mechanisch uurwerkje is dan dragen, is het regelmatig om mijn pols verschenen. Totdat er iets met de balans was. Ik ben toen op zoek gegaan naar een “donor” en ik had het geluk dat een oud-medewerker van De Staatsmijnen zijn jubileums Elka voor F25,- aanbood.
Daar heb ik gretig gebruik van gemaakt. Dit horloge had een defecte tiretteveer maar de balans was nog uitstekend.
Ik heb toen zelf(had dit nog nooit gedaan) de balansassen met spiraal verwisseld. Het horloge liep prima maar was in al die jaren onder de meest barre omstandigheden nog nooit gerserviced.
André (Vouwfietser) heeft dit voor me willen doen en er een nieuw glaasje opgezet(het oude ligt weer in de kast). Ik koester dit horloge en ben André, die uitstekend werk geleverd heeft, heel erg dankbaar!!
Het donorhorloge heeft in plek in de collectie van André gekregen.(Dit was zijn bescheiden “vraagprijs” om de Elka van mijn vader te servicen!!!)

17 likes