šŸ”’ Welke vintage draag je vandaag? Deel II

Dat hangt ook weer van de versie af; misschien dat je hem al kent, maar hier kun je redelijk wat details vinden wat betreft de ref. nummers en bijbehorende uurwerken en andere details van de guides en jets:

1 like

Thx, kende hem al maar nog maar een dubbelcheckā€¦mijn Ā“legeĀ“ nos Guide is een type IV vlg die info , dus cal 166ā€¦

Oh de case is echt een guide!? Dat zag ik er niet aan af, ging van een jet uit, my bad. Er lijkt ook zo weinig ruimte te zijn voor de stedenring Zou je eens een foto willen maken van de zijkant zodat er te zien is hoe de stedenring gemonteerd zou moeten worden? Ben wel heel benieuwd.

1 like

8 likes

Met dank aan @malus65 en @Santa_Sangre :joy:

17 likes

Sorry misverstandje Ivar, dat betreft verschillende kasten, de Ā“waarschijnlijkeĀ“ Jet met mogelijk foute inner bezel Ć©n een late nos Guide.
Enkele interessantere cases heb ik de afgelopen jaren al verkocht aan collectors die er Ā“iets mee kondenĀ“ en die zijn er vrees ik beter van geworden dan ik, eenmaal compleet brengen chronograafjes etc van Enicar bizarre bedragen op :sweat_smile:

Uiteraard voorlopig niks anders dan de schitterende Constellation die ik van @BH_ heb overgenomen!

18 likes

De deksel van deze case heeft overigens een sticker die - handgeschreven - een AR 1124 meldt, nog verwarrender want die zie ik online in het algemeen gekoppeld aan Divettesā€¦

Ah, dan ben ik er weer helemaal bij :+1:

1 like

De AR1124 is ook geen 24h uurwerk, toch?

Edit: 126/00X is volgens mij alleen gebruikt voor de jet familie?

Ach merendeel van wat ik aan Enicar rommel heb is m.i. afkomstig van een groothandel waar destijds voor service nog al eens een onderdelenruil werd gepleegd. Of alles 100% correspondeert met stickers, zakjes, dozen opschriften betwijfel ik al een tijdje, maar het maakt het niet makkelijker om matches voor mijzelf of anderen te maken om iets authentiek compleet te maken. Ik ben ook bang dat lang niet alle Frankensteins met opzet worden/zijn geassembleerd, laat staan herkend worden als zodanig.
Kreeg vorig jaar nog een GUIDE ingeruild die volgens de aanbieder prima zou corresponderen met mijn latere Guide case. Zelf heb ik bezwaar om dan zoā€™n gebruikt uurwerk in een NOS case te laten zetten of de andere kleur pointerring op de oude te monteren, maar daar schijnen niet vee mensen last van te hebben :face_with_raised_eyebrow:

Herfst

15 likes

11 likes

Zoā€™n 80 jaar oud deze beauty. Elke keer weer genieten.

18 likes

24 likes

15 likes

Bandje staat ā€˜m goed!

1 like

Connie glaasje licht gepolijst, en op een 1037 BoR bracelet gezetā€¦ met gewaardeerde hulp van Marnix @Magni80. Geniet van de rest van het WE!

17 likes

Vandaag ook de Conny maar eens om

16 likes

18 likes