🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II

Mistige ochtend :smirk:

16 likes

Wat bijzonder! :smile: :ok_hand:

1 like

Thanks! Ben er ook zeer happy mee!
:beers:

Vandaag de Abaz draagt weer mooi na het reinigen van de wijzerplaat :wink:

18 likes

Sacrilege! Nee hoor grapje, hij ziet er prima uit. Bij een horloge van dit kaliber is het niet zo erg om de wijzerplaat opnieuw te laten opmaken (mijn mening).

Als je het bij een Heuer of een Omega zou doen dan krijg je het halve forum achter je aan met hooivorken en fakkels. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

13 likes

Ik had begrepen dat @rico1965 hem alleen had schoon gemaakt?

1 like

Weet niet of dat hier gewenst is (dat hoor ik dan graag)

Eigen Gear: canon 500D + sigma 17-50 f2.8 + Godox diffusiebox 40x40 + 2x ikea knijplamp + de zon
Geleend spul: Yongnuo speedlite YN685 + flashcontroller + canon 28-80 kitlens die is omgebouwd tot een macrolens.

Bij de eerste twee foto’s: in de avond binnen geschoten. horloge in de tent met mooi papier eronder uit de knutseldoos en van beide kanten een lampje erop gericht. Flitser werkte helaas even niet. Fototoestel op statief en voor nog enigszins normale sluitertijden het diafragma wat opengedraaid. Hierdoor niet de hele wijzerplaat ragscherp, maar wel mooie DOF wat hem wel mooi maakt. Witbalans op kunstlicht.

Foto 3 en 5 overdag buiten gemaakt. In de tent met flitser, die het toen nog wel deed, erachter. Hierdoor lekker veel licht en mogelijkheid om uit de hand te schieten met diafragma behoorlijk dicht.

Foto 4 binnen en in de avond gemaakt. Met die gekunstelde macrolens. Echt een heel lastig ding om mee te werken, scherp stellen heel moeilijk. Lens zat echt op 1 cm van het horloge. Compositie lukte niet echt. Toch de moeite om te showen omdat wijzer licht lijkt te geven en je het detail van de wijzerplaat zo heel mooi ziet.

Dank voor het lezen en meekijken.

2 likes

Nog altijd deze. Ik ben er echt van onder de indruk :ok_hand:.

26 likes

Wat is precies het verschil?

Mijn interpretatie:
Schoonmaken is iets verwijderen dat er niet op hoort.
Opmaken is iets toevoegen dat er niet op hoort.

5 likes

15 likes

Ah okay, duidelijk, bedankt.

Precies, dus geen nieuwe streepjes of cijfers.

Fantastisch stukje (budget) vintage. Kast 3mm hoog, totaal 7mm!

20 likes


Weekje vakantie zonder deze gehad. Miste 'm meer dan ik had gedacht :heart_eyes:

11 likes

Vandaag deze leuke Ruhla om die verrassend goed op tijd loopt. Het kan dus wel :smile:

14 likes

Eerste fotooo van de nieuwe vondst, een volledig originele '55 bumper goldcap Polerouter - weer met een kroon probleempje (when will it end :sleepy: )

#heerlijk

28 likes

Nog ééntje dan :relieved:

22 likes