🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II

11 likes

32 likes

Helemaal mee eens Frans

Daarom hier ook maar even een zwarte plaat :yum::innocent:

27 likes

Mooi kwintet en een fantastische uitdaging - veel succes!

1 like


Genieten van het moment

15 likes

Tritium, rattrapante en gebold saffier.

27 likes

13 likes

16 likes

Geweldige designklassier deze Dreffa; 20 atmos full steel case (kijk naar die intacte facetten), schroefkroon, bakeliet lunette, mooi verouderd tritium, een blauwe sunburst wijzerplaat, Ă©n de originele 19mm Tropic rubberen strap in perfecte staat
 :beers:

21 likes

Ik zie vaak bakelite/bakeliet en acryl-filled door elkaar gebruikt worden


Deze is toch in principe geverfd en ‘overgoten’ mer helder acryl? Had mijn Vetta ook (en mijn huidige Longines)

3 likes

DĂĄt moet ik even bekijken hoor :sweat_smile:
Zou goed kunnen.

1 like

bakeliet bezel heeft (zoals ik ze ken) de kleur ‘aan het oppervlak’


1 like

Lekker hoor zo’n Polerouter. Nu mis ik de mijne weer :roll_eyes:

1 like

Wat voor band zit zit hier op?

1 like

Een donkerbruin bandje van crown & buckle black label. Op zich wel een mooi en soepel bandje maar dat mag ook wel voor rond de 100 euro. Heb nog wat anders onderweg van strps.nl om te proberen.

2 likes

Lekker genieten van de sunburst van deze ouwe bumper, op zo’n grauwe dag.
(klik voor scherp)

12 likes

Lees nu dat er ook iets als ‘Prystal’ bestaat, wat dus een heldere vorm van bakeliet is


1 like

Om het nog net even complexer te gaan maken :stuck_out_tongue:
Geen idee wat er op de Dreffa zit eerlijk gezegd, dacht dat het allemaal Ă©Ă©n pot nat was


Ik denk dat ik al mijn ‘acryl-filled’ (geen idee waar ik die term ooit opgepikt heb) bezels maar weer bakeliet ga noemen
 :money_mouth_face:

1 like

Hangt af van het materiaal an sich. We kunnen stellen dat post 50s er weinig tot geen bakeliet nog werd gebruikt maar vooral acryl/lucite/etc


Als je wil testen of het echt bakeliet is dan kan je het even onder warm water houden en je moet instant een formaldehyde geur krijgen.

1 like