🔒 Welke vintage draag je vandaag? Deel II

9 likes

Zenith Sporto vandaag lang geleden :fox_face:

13 likes

Heel, heel mooi Andy :+1:

1 like

Nieuwe foto’s van mijn nieuwe aanwinst

23 likes

Blij met de originele bracelet!

25 likes

Prachtig horloge! Welk merk/model is het?

Fraai exemplaar!

1 like

NA? Dan heb je wel weer een hele mooie slag geslagen zeg! Weer benieuwd naar close upje natuurlijk!

1 like

NA yep. Ik moet nog steeds heel hard afbouwen, maar als er zoiets op mijn pad langskomt kan ik simpelweg niet weerstaan. Dan is het een snelle check van de fondsen en indien mogelijk op de knop duwen. Zo’n militaire fliegers met zwarte gilt dial vind ik prachtig. Deze heeft alle typische kenmerken zoals ze ook gemaakt werden in die periode door o.a. Heuer, Lancet,… Ik moet gewoon nog even proberen om de gravering op het achterdeksel thuis te brengen. Meer foto’s volgen sowieso.

2 likes

Gefeliciteerd - ook als merk is het een prima aanwinst, Olma heeft hele mooie horloges gemaakt vind ik~!

Bedankt :slight_smile: Ik ben het 100% eens over Olma, schitterend merkje geweest.

Iemand die de gravering kan thuisbrengen? Komt (net als veel Olma’s) uit de UK dus ik vermoed enige link met een UK regiment?

2 likes

Na hier en daar wat stormvast te hebben gemaakt eindelijk even tijd voor today’s timekeeper.

. op rechts de ‘vaste’ Kinetic, links deze oude Seiko handwinder

12 likes

16 likes

Met dit weer heb je wel een duikhorloge nodig

19 likes

Toch even in de gaten houden die barometer…:sunglasses:




Hoe ging dat ijken ook al weer…

7 likes

Volgende vintage uit de box gepakt vandaag.

20 likes

De golvende lijn van die kast is toch om te smullen…
Blijft een icoon vind ik.

1 like

Blijf hem ook erg fraai vinden, en met 36 mm heel draagbaar; zou door z’n robuuste vorm voor mijn 16 cm pols ook niet veel groter moeten zijn. :sweat_smile:

36mm is een topmaat vind ik. Ik vind 38/39mm soms al te aanwezig.

1 like

Een nieuwe aanwinst, weer een leuk sub-duikertje met 21J 'in-house" Osco werkje dat prima tijd houdt.
Zonder datumvenster voor de verandering, dit spreekt me ook erg aan.
En met een ‘normale’ schroefdeksel met ‘normale tekst’ (waterproof, 5atm tested etc. Geen scubbadiver afbeelding, en geen vervelende kartels aan de buitenrand zoals bij veel subduikers)
Hij stond al een week of twee op MP en heb me verbaasd dat hij er nog was. Knoop doorgehakt voor weinig (appel + ei) en er een andere bijpassende en sluitende kroon op geplaatst.
Ook direct een zeer goed doel gevonden voor dit bandje dat ik recent in een oude doos terug vond. Ik vind de kleur bruin wel passend bij het lume :+1:
Ja, ik ben tevreden en blij :slightly_smiling_face:

21 likes