Welke vintage draag je vandaag? Deel XI

Gaaf ding! Die draag je dus als armband? Gaat dat niet ronddraaien om de pols?

Hier een sixties chrono, gewoon op een leren band:

24 likes


Een leuke " huid-duiker" vandaag

20 likes

Goede morgen :smiley:


Fijne dag allemaal :sunglasses:

23 likes

Grappig, toevallig net mijn ‘nos’ Otero na dertig jaar in mijn laadje toch maar eens voor schoonmaak weggebracht :slightly_smiling_face:

18 likes

@Ojjz die draag je onderdaad als armband, het is panzerstaal en buigt om je pols. Klemt lichtjes en draait niet hoor. Ze is erg licht om te dragen en natuurlijk ook tamelijk klein naar onze normen.

2 likes

@Pieter67 leuk horloge, ik heb er ook één, zit wel een beetje strak vind ik. Durowe 410 dacht ik.

Ik draag vandaag deze Citizen 62-6198 uit 1974.

26 likes

@MartijnV ha die martijn, wat ontzettend leuk!
Er zijn inderdaad Durowe 410/Laco 326 calibers of met een urofa 522 Caliber.
De meeste hebben de Durowe variant.

De banden zijn er in drie maten ik heb een maat 17 die door het dragen wat ruimer is geworden gelukkig. aan de binnenkant bij de kast staat de bandmaat vermeld.
Heb zelf ook een aantal advertenties en het patentschrift gevonden, erg grappig allemaal het heeft lang geduurd voordat het patent werd goedgekeurd ivm de oorlog die inmiddels gaande was.
Dit vind ik zelf een van de mooiste plaatjes die ik heb gevonden.

de mijne komt uit een horlogewerkplaats in voormalig oost Duitsland en lag in een la van de inmiddels overleden vader. Hij werd gevonden door de zoon waar ik toevallig contact mee had over en paar Art Deco horloges. Ik kon hem kopen samen met een Tavannes uit 1935 een laco uit 1920 en een Junghans uit 1910.


Loopt die van jou nog goed?

Dan ook nog maar een foto van de Laco sport folder de variant die ik zelf wat minder mooi vindt.


Heb nog veel meer als je dat leuk vind…

15 likes

Leuk! Ja hij loopt nog heel goed.

12 likes

Door weer en wind …

20 likes

@MartijnV bandje ziet er inderdaad wat krap uit.
Wel geweldig leuk dat er een HF Lid is met hetzelfde horloge! :upside_down_face:
De band aanpassen kan je alleen door een prof laten doen.
Nummer 1 oorzaak van het verdwijnen van de banden is breuk door buigen heb ik begrepen van een Duitse verzamelaar.
Je kan de band wel losmaken, hij zit door de kast heen verwerkt, door een goudsmid of iemand met goede spullen kan je hem wel enigzins laten bijbuigen maar het staal is verend tot een bepaald punt en dan breekt het gewoon spontaan.

Veel plezier ermee!!

4 likes

Vandaag mijn Seiko Lord Marvel 5740-8000 uit 1966


Prachtig, die verchroomde cijfers, in plaats met zo’n zwarte laag erop. Ik kan er nog steeds erg van genieten…

14 likes

Goedemorgen,

20 likes

@singlehoesjes wow peter, dat is een geweldig mooie veroudering op de wijzerplaat.
:star2:

1 like

Ardath Reef Guard uit ws. laat jaren ‘50

26 likes

Bezoek aan het Louwman Museum :ok_hand:t2:

24 likes

Heerlijk die oude omega’s

18 likes

22 likes

35 likes

Vandaag een keer de achterkant, omdat ik die zo leuk vind.

20 likes

22 likes