Welke vintage draag je vandaag? Deel XIII

26 likes

23 likes

Dat klinkt als een toffe ervaring! Lachen dat ze die auto daar neergezet hebben ook. Veel plezier van je nieuwe shirts!

Is zo Paul een dual tone case of zo :pleading_face: :yum:

1 like

Saab, mijn eerste grote liefde. 9-3 TurboX, 127/2000, oerlomp 2.8l V6 blok en lachwekkend luid. :heart_eyes:

1 like

Wow, een rode dag schijf èn ook nog Nederlands! Bijzonder. Of wordt die vrijdag alleen rood in combinatie met de 13de? Dat is een interessante complicatie!

:joy: Wat een beauty!

Het is en blijft een prachtig horloge, Lennert! Ik ben blij dat je geniet van het bandje, dat inderdaad erg mooi bij de Lisram staat.

Geïnspireerd door jouw druktemakertje, hier ook zo iets. Het Lapanouse - La Meuse penanker horloge.

Niet zo’n prachtig ontworpen kast als de Lisram, maar wèl voorzien van een fraaie wijzerplaat, een niet zo vaak gevonden aluminium kastje en een rode datum. Die datum staat verkeerd voor vandaag, maar ik wilde het kwetsbare oude uurwerkje niet belasten met het 16 x 24 uur doordraaien van het uurwerk, daar het horloge geen snel verstelling heeft. De datumverstelling werkt overigens nog wel. Voor de rest loopt ie ook nog prima, met een enkel minuutje afwijking per dag. Aan de pols op een eenvoudig perlon riempje, vanwege de fixed lugs.
Qua herrie kan het ding denk ik concurreren met the Mighty Lisram :slight_smile:

24 likes

BEAUTY! Een combi van alles wat mooi is uit de 50s.

1 like

Thanx! Er zijn er niet erg veel van te vinden.
Gek genoeg bijna geen andere marines tegengekomen. Toch ook voor mij een van de mooiste combinaties van materialen en vorm.

1 like

same same but…different

Die bijzondere complicatie heeft die niet. De hele schijf is rood. Het is gewoon een schitterend horloge!

2 likes

Vandaag een dagje uit met het gezin de TOURIST uithangen.

26 likes

Gaaf! Prachtige Tourist dresser met die horizontale markers. En de datum op 6! Zoveel mooier dan op drie uur.

Over de rode dagschijf:

Nee, ik geloof ook niet dat die ergens bestaat :slight_smile:
Maar een rode dagschijf in het Nederlands is al bijzonder genoeg.
Ik kan het merk niet goed lezen omdat daar een wijzer over heen staat. Is het Delbana?

1 like

Het is een Delvina (Genéve).
Met een ETA 2789 uurwerk. Erg fijn de quickset voor de dag en datum!

2 likes

Wat een bijzonder horloge. Nu al een paar keer voorbij zien komen en ik stop toch elke keer weer even met scrollen om ‘m te bewonderen. Heel erg tof! :ok_hand:t3:

1 like

21 likes

Heel mooi Pierre :kissing:🤌🏼

Seiko LM 5216 -7070 :grinning:

20 likes

20 likes

Ooit gekocht als een non-runner, en bedoelt voor onderdelen. Maar dit is toch veel te zonde om als onderdeeldrager te gebruiken, zeker als dit in nog in zo’n goede toestand is. Het enige wat nodig was, dat was een nieuwe batterij. En nu loopt het al bijna een jaar…
Maar aan de andere kant, nu kan ik genieten van deze Japanse schoonheid…

21 likes

41 likes