Wie helpt mij...vintage Rolex

Beste HF leden,

Ik zou graag wat advies willen inwinnen over een drietal Rolex vintage horloges. Het gaat dan om de type (referentienr) en een reële vraagprijs per horloge. Ben zelf niet aanwezig geweest op locatie maar kreeg de foto’s doorgestuurd van mijn vader. Het enige wat ik heb meegekregen is dat het om horloges gaat van tussen 1941/1950.

Ps: Jasper? Kun jij me uit de brand helpen? :stuck_out_tongue_winking_eye: @AmsterdamVintageWatches

1 like

Ik ben geen expert zoals Jasper maar de onderste 2 ogen nep. Kwaliteit van de foto’s is ook niet je van het :joy:

2 likes

Die eerste is een 1600 lijkt me. Veel nieuwer dan 1950 overigens - meer 1970.

Hoe kom je aan die jaartallen…? :thinking:

1 like

Ik denk dat je gelijk hebt over de onderste twee. Al zou ik met name over die derde geen zinnig woordje kunnen zeggen. Van die eerste zouden we iets betere foto’s moeten hebben. Ik zie een Sigma-dial, misschien een 1500? Het is immers een date.

Wat vragen ze voor die date? Zou je vrij snel te veel voor kunnen betalen! Die zitten ergens rond de 2500-ish, dacht ik.

1 like

Hoi.
Bovenste is een Date 1500 met Sigma dial. Waarde rond €2500. De twee daarop volgend zijn wel degelijk origineel maar beiden opgemaakte staat. Denk een 6422 en een 6566 oid. Die twee door hun beperkte originaliteit een waarde van max. €1k per stuk.

Cheers

10 likes

Ohja, je jaartallen zijn off

4 likes

Thx Jasper voor de reply. Een aantal forumleden waren ook redelijk dichtbij qua adviezen…maar de absolute kenner geeft toch weer het doorslaggevende feit haha. Nogmaals dank en zal het terugkoppelen aan de oude heer☺️

Cheers

1 like