Woensdag, wat dragen we vandaag?

Ik draag op dit moment nog mijn Rolex, maar ga zo meteen slapen. Wat het straks wordt weet ik nog niet, maar dat laat ik dan wel weten.

Groet,

Geert T.

Zo Geert je bent er vroeg bij… gaap…
Straks word het deze…

dat gaat ik dromen natuurlijk…
want ik hem niet…

Ga ook zo slapen nu nog deze om maar dat kan morgen/eind dag anders zijn:P
Het oudje uit de jaren 60, Eterna.

ook een oudje vandaag, Angelus is al een tijdje uit de garantie,maar doet het nog steeds.

een 'eerlijke” Chinees, en een re-issue van een Chinese chrono uit 1963.

en het ST-19 uurwerk, een kloon van de Venus 175, maar met een hoger tikgetal (21800 bph)

groet,

Tammo

Gisteren een nieuwe quartz aangeschaft voor op het werk. Dus hem vandaag maar gelijk dragen. :slight_smile:

(geleende foto)

Speedy 125

Poljot secret mission blue-face

Arjay

Uh, ik moet eerlijk zeggen vooral het uurwerk is wel een heel fraaie kloon, ziet er goed uit, waar heb je hem vandaan, en wat kost dat? Loopt het uurwerk nauwkeurig.

Arjay

ik heb die hele “inkoopaktie” gemist, maar ze zien er echt geweldig goed uit. Ik heb al een (modernere) Seagull met zo’n uurwerk (maar dan met die 12-uurs aanduiding, kaliber TY-2902) maar denk er toch hevig over na om bij de volgende ronde ook een bestelling vor zo’n “1963” te doen.

De kwaliteit van het uurwerk is volgens mij vergelijkbaar met de originele V175, alleen had volgens mij voor het uiterlijk zo’n ouderwetse grote schroefbalans wat fraaier geweest.
Worden dit de “nieuwe Poljots”??

Groet,
Paul

vandaag weer mijn witte Sekonda Strela 3017 om de pols:

Paul

mooie klok ik draag vandaag mijn omega de ville

Erg mooi hoor.

Ruud

De Orsa (rechts op de foto)

Een gouden Planetarium met het kasnummer 12 ;-)!
Sorry flauw grapje maar ik kon het niet laten.

Zo’n twee/drie maanden geleden was er een “ group buy/ inkoop aktie ” op het Amerikaanse MWR forum. Een reguliere poster aldaar woont in Hong Kong en heeft kontakten bij TianJin.
Toen hij met dit horloge aankwam, het is een herinneringsuitvoering i.v.m. het 50 jarige bestaan van de fabriek in 2005, is deze aktie opgezet door Jeff Stanley.
Het horloge heeft me USD 125 gekost (incl. shipping) en omdat het als gewone briefpost gestuurd is, heb ik geen invoerrechten en BTW betaald.

Ik heb het horloge nog niet getimed, maar aan de pols loopt het het zo’n 5 seconden/dag voor.

Ik vind de kast niet zo mooi en denk er over om eens te kijken of dit ding in een Venus 175 kast met boller glas en met rechthoekige pushers past. Paul, denk je dat dit mogelijk is ?

Groet,

Tammo

Mijn eerste automaat, Zeno Carré

Op het leren bandje, licht en comfortabel vandaag.

Vandaag mijn “oude” Traversetolo weer eens een keer…