Woensdag, wat dragen we vandaag?

Misschien zouden ze bij 1MWF eens in overweging moeten nemen om het 3017 caliber weer te gaan gebruiken.

Arjay

Wat is dat toch een mooie klok!!!

Jij ook :smiley:

alle machines zijn er verkocht, de 3133 wordt inmiddels ergens anders gemaakt, dus die wederopstanding van de 3017 zit er niet meer in… :frowning:

Als ik naar de ontwikkelingen van de Russische horloges kijk (zowel prijs als design) dan zie ik 't heel somber in, vandaar mijn opmerking: betaalbare klassieke mechanische chrono’s komen in de nabije toekomst alleen nog maar uit China??

Paul

Tja wie dat bericht de wereld in heeft gebracht. Kijk maar eens naar de site van Poljot, Poljot.ru. of volg de nieuwe modellen en calibers die worden geintroduceerd, sterker nog allerlei oudere modellen worden in een nieuw jasje gestoken. 1MWF is klaarblijkelijk nog springlevend. Ik geloof die geruchten pas als er geen horlges meer worden gemaakt uit die fabriek, maar dat gebeurt echt nog steeds.

Arjay

Hoi Arjay,
in een van de laatste nummers van Armbanduhren staat een komplete reportage over de horlogeindustrie in Rusland. De journalist is overal persoonlijk geweest.
Ik kan het tijdschrift zo snel even niet vinden,dus het volgende doe ik uit mijn hoofd, dus een slag om de arm vwb de korrektheid.
Het beeld van de 1MWF in Moskou en zijn eigenaar is niet hoopgevend, het overgrote deel van het bedrijfsgebouw is al verhuurd/verkocht als kantoorruimte, en Poljot zit alleen nog in een paar kamertjes “2 hoog achter” waar nog wel wat horloges in elkaar geschroefd worden. De eigenaar is totaal niet geinteresseerd (behalve in geld) en houdt alleen het merkrecht op de naam vast om er nog geld uit te slaan.
De fabrikagemiddelen van het 3133 uurwerk zijn verkocht aan, en opgesteld bij een firma “Maktime”; fabrikagemiddelen van de andere uurwerken was al eerder verkocht, ik weet even niet meer aan wie.
Al met al lijkt het wel duidelijk dat de toekomst van de Russische horloge-industrie niet bij Poljot in Moskou ligt; maar veel meer bij Wostok, die ook met een eigen chrono-uurwerk bezig gaan.
We wachten in spanning af…
Groet,
Paul

Juist. Alle andere delen van de failliete boedel (incl de calibers) zijn aan Vostok verkocht.

Het artikel heeft ook in de Chronos gestaan en is on-line te lezen op deze link van Vostok Uhren te lezen:

http://www.vostok-uhren.de/chronos-5-2005-volmax.html

Groet,

Tammo