Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 1)

Alsof iemand op z’n horloge kijkt voor de tijd

3 likes

Waar ik het in dit soort dilemma’s moeilijk mee heb is dat een afgedragen horloge van 50 jaar oud me een pak meer kost dan een splinternieuwe die ik dan 50 jaar mag afdragen, met effectief de eerste 10 à 20 jaar een pak minder zorgen.

Allemaal kort door de bocht. Ik weet ook wel dat met degelijk onderhoud die 50-plusser even goed tegen dagelijks gebruik bestand is als de nieuwe, en dat ik allicht geen 50 jaar meer te gaan heb met mijn levensstijl.

Ik vind die vintage dingen mooi op foto, maar het is niks voor mij.

2 likes

Koop dan een Grand Seiko met een 9F uurwerk.
50 jaar geen omkijken naar.

Niet alleen mooi op de foto :see_no_evil:
9 van de 10 mooie vintage exemplaren zijn mooier dan een moderne rolex.

Maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Geloof me, ik heb dit al meermaals overwogen :slight_smile:

Gelukkig willen we niet allemaal hetzelfde :slight_smile: Anders zou je veel horloges moeilijk kunnen krijgen :innocent:

1 like

Geen horloge battle maar een bandjes battle. Beiden custommade door gerespecteerde bandenmakers.

  • Bandje grey
  • Bandje black cracked

0 stemmers




2 likes

Seiko Marine Master 300 SLA021J

Seiko Marine Master 300 SLA023J

  • MM300 SLA021J (zwart)
  • MM300 SLA023J (blauw)

0 stemmers

1 like

Twee Seiko giganten!

Er vanuit gaande dat deze beide op de 300 euro zitten, heb je voorkeur voor de SKX of toch de turtle?

De SKX007:

De Turtle SRP777:

Welke heeft jouw voorkeur?

  • SKX007
  • SRP777 de turtle

0 stemmers

3 likes

Oh, vergeten te vragen, maar vermeld ook even waarom!

Ik vind de SKX leuk omdat ik het veelzijdiger vind. Metalen band, rubber, nato, hij kan echt alles! De turtle moet voor me echt op rubber. Met een nato is het net een vliegende schotel die boven je pols hangt.

De Turtle heeft wel meer karakter en eigengereidheid. Uiteraard is er in de battle geen “beide” mogelijk :slight_smile:

Waanzinnig moeilijke keuze. Beide echt top horloges en iconisch. De Turtle heeft qua specs en afwerking de voorsprong op de SKX, maar de SKX is door zijn design en maatvoering wat meer allround. Heb uiteindelijk voor de SKX gekozen.

1 like

Ik vind de turtle wat interessanter😁

1 like

Waarom dan? :slight_smile:

Ik heb gekozen voor de skx. Maar bij voorkeur dan de 013 en op NATO :rofl:

Waarom vroeg je? Nou ik heb weinig met horlogekasten waar teveel metaal aan zit dan noodzakelijk. De turtle, maar ook de omega Speedmaster mk2 of de autavia.

:beers:

5 likes

Nieuw (links bouwjaar 98) of oud (rechts bouwjaar 74)

  • Nieuw
  • Oud

0 stemmers

1 like

Afgezonderd van het merk: goldtone of stalen duiker?

  • goldtone duiker
  • stalen duiker

0 stemmers

3 likes

Een gloed nieuwe VC Dial Time of een Oudere AP Dial Time? Vergelijkbare prijsklasse.

VS.

  • VC
  • AP

0 stemmers

Onderbouw je keuze, als je wilt.

Foto van de AP geleend van @Westate

1 like

De VC! Ik begin een beetje AP RO moe te worden.

4 likes

:point_up_2:t2:

Dit, precies wat ik ook dacht na het zien van beide foto’s!

1 like

Vind de Vacheron veel eleganter en meer in balans.

3 likes

Ik stem op de GS Kersenbloesem editie, maar heb de Chronomaster. :slight_smile: Baas boven baas.