Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 1)


Welk beest?
  • Damasko DC80
  • Sinn 857 UTC

0 stemmers

6 likes
  1. Chrono Landeron 48

  2. Chrono Valjoux 22

  3. Chrono Valjoux 7730

    1. Landeron 48
    1. Valjoux 22
    1. Valjoux 7750

0 stemmers

Of zijn jullie meer van de horloges zonder poespas zoals:

  1. Quadromatic

  2. “Rose” gouden plaat

  3. Witte plaat met textuur

    1. Quadromatic
    1. Gouden plaat
    1. Witte plaat

0 stemmers

Tot slot wat heeft jullie voorkeur, simpele handwinder zonder bijzondere complicaties of chrono’s?

  • Chrono is the way to go!
  • Keep it simple!

0 stemmers

Ben benieuwd! :wink:

5 likes

Dit zijn oprecht mooie Invicta’s snap wat dat betreft wel je voorliefde voor vintage Invicta. Wat ik minder snap is dan ook de liefde voor het moderne Invicta wat niets meer te maken heeft met de schitterende horloges die je hierboven laat zien. De enige overeenkomst is de naam die vele tientallen jaren later gekocht is.
Ik zou al dat moderne Invicta spul verkopen en mij storten op vintage Omega of Longines of Breitling (vroege jaren). Zijn hele mooie vintage stukken voor relatief betaalbare prijzen te verkrijgen. Zou mooi samenspel met de vintage Invicta’s zijn uit dezelfde tijdsperiode.

5 likes

8 jaar later of zo.

Ben bezig met hobby projectje heb paar honderd artikelen al gevonden uit Zwitserse, Duitse en Franse kranten en vak magazines over Invicta. Nu alleen alles nog netjes uitzoeken.:wink:

Vervolgens kijken of ik van de belangrijkste punten een mooie uitgebreidere tijdlijn kan maken.

3 likes

afbeelding

Haha hoe dan?!? Hoe is het huidige Invicta ‘true’ aan het oorspronkelijke Invicta? Ik zie het niet hoor haha :rofl:

Toen:

Nu:
afbeelding

4 likes

@RLC Dat vraagt om een topic op zichzelf. Als jij die maakt antwoord ik je heel graag. Maar in principe is dit ook een punt wat een paar keer op YT voorbij is gekomen.:wink:
Overigens in 1991 hebben ze het horloge wat jij hier laat zien niet geïntroduceerd. Wanneer je dat jaartal erbij haalt dan moet je met foto’s komen uit die jaartal. Ik kan ook niet over de jaren 80 hebben en een horloge uit 2010 laten zien.

Zie ook dat ik typ foutje maakte. Moest geen 7750 zijn, maar 7730 :sweat_smile::joy:

Om nog een laatste antwoord te geven op je reactie. Tot aan ongeveer 2010 maakte Invicta dit soort horloges met max grote van ongeveer 43mm, meestal daaronder:

Samenvatting

Nu laat ik dit voor wat het is.

2 likes

Naast die Seiko’s spat de schoonheid van de Longines er nog meer vanaf :star_struck:

1 like

Heeft iemand, die zijn stem uitgebracht heeft, zin om mij uit te leggen waarom Sinn (net) de voorkeur geniet? Ik ben dan niet geïnteresseerd in esthetische of prijstechnische argumenten.

Ingewikkelde manier om te vragen of iemand denkt dat Sinn ook een beter horloge is.

1 like

De voorkeur zal esthetisch zijn, want het is duidelijk dat de Damasko het betere horloge is.

:popcorn:

1 like

Waarom is dit? Ik ben Sinn en Damasko even hoog staan. Sinn wellicht zelfs een tikkeltje hoger dan Damasko…

Merkbeleving! :slight_smile:

Ah ja, dat is natuurlijk ook altijd een belangrijk onderdeel.

1 like

Hier gaan we dan… de Überklasse qua formaat (in mijn beleving).

Vroeger kocht ik dit soort horloges vaker (43mm+), maar tegenwoordig krijgt geen van deze horloges meer draagtijd.

Welke vinden jullie een blijvertje?

TAG Heuer (43mm)

Chopard (44mm)

Ebel (49mm)

  • TAG Heuer 1887
  • Chopard Mille Miglia GT XL
  • EBEL 1911 - 38/50 Bayern

0 stemmers

2 likes

Box erbij of opruimen?

Box erbij of opruimen?
  • Box erbij, de collectie is nooit compleet
  • Opruimen maar, focus!

0 stemmers

3 likes

In dit geval opruimen.
Volgende horloges eruit:

  • Boss
  • Pulsar
  • Roamer
  • Timex
  • Gouden lookalike
  • Submariner lookalike (boven de Roamer)
  • Alpine

Met deze actie heb je nog twee plekken vrij in de doos.
Ik zou dan aanschaffen:

  • Citizen NY0040 Promaster
  • en een mooie Oris 65 diver of Oris Aquis of Doxa Sub300T of Longines Legend Diver

Tja, de Boss is mijn eerste horloge
De Pulsar is een erfstuk
De Roamer heb ik net en draagt toch wel fijn
Timex zou wel kunnen inderdaad. Was een impulsaankoop
De gouden lookalike is een originele gold plated Rado eind jaren 70!
De submariner lookalike is een aged WMT. Niet duur wel fun
Alpine staat te koop inderdaad!

Onderweg is een Casio Oceanus OCW-S100-1AJF
En Oris 65 staat op mijn lijstje maar is net van zijn plaats gestoten door een Rado Captain Cook!

Maar je komt goed in de buurt, thanks!

3 likes

Nooit weg doen.

Persoonlijk zou ik daar niet zoveel meer mee hebben. Waarschijnlijk krijgt het nauwelijks draagtijd. Mijn eerste horloge was een Armani horloge toen ik 16 was. Blij dat ie weg is.

Dat had ik niet gezien dan zou ik die wellicht houden :+1:.

Kijk dat zijn mooie ontwikkelingen! Goed bezig! Maar je hebt nu een punt in je collectie bereikt dat je moet opruimen en focussen en daarmee kunt upgraden naar een ander niveau horloges! Exciting times! :sunglasses::+1:

1 like

Je hebt gelijk. In een maand tijd 8 horloges gekocht en dan ontdek je het verschil tussen mooi vinden en een klik. Alles waar de klik er niet is gaat er dus uit de komende tijd.
En minder betekent automatisch ook upgraden. Leuke bezigheidstherapie :smiley:

De Boss draag ik nooit en zit ook niet in de box. Maar ja, wie wil die nog kopen?

De Rado blijft inderdaad!

1 like

Heerlijke hobby is het. Maar goed om af en toe even de balans op te maken. Toen ik erachter kwam daar ook 10x een Seiko van 300-500 euro in de horlogedoos en een Speedmaster Professional Moonwatch had zitten. En bedacht wat er nog meer mogelijk was. Gingen de Seiko’s er stapsgewijs allemaal uit. En voor ik het wist had ik met wat bijleggen ook een Omega Seamaster Professional 300m en een Breitling Colt en een Seiko Marine Master 300 SBDX001. Om maar aan te geven dat veel horloges van een paar honderd euro toch stiekem slapend geld is en dat duurdere horloges die je wellicht al die tijd al wilde maar nog onbereikbaar waren wellicht dichterbij zijn dan je denkt.