Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 1)

Lastig hoor met zo veel mooie keuze.

Uiteindelijk toch voor de polar gekozen. Maar vind 42mm eigenlijk te groot. De zenith zou ik direct kiezen in 38 mm size.
:grin:

:sunglasses::blush::beers:

10 likes

  • Seiko Marine Master 300 SBDX001
  • Omega Seamaster Professional 300m
  • Breitling Superocean II 42 A17365

0 stemmers

Maar dan wel op leer, want vintage rolex banden zijn rammelende gevouwen rommel.

Die GS is geen 1700,- Euro. Daar moet je er 2000-2200 voor meenemen, als ik mij niet vergis. Maar goed. Het is een mooie optie. Ik heb 'm in het donker en ben er zeer content mee. Qua specs ook gelijk de beste optie van de set.

De Wempe trouwens ook. Je ziet hem niet veel, en dat maakt 'm sowieso leuker, al vind ik de bezel wat rond ogen. Mooi ding verder.

De Club slaat voor mij nog steeds als een lul op een drumstel. De lugs zijn zo blaartrekkend lang dat je steeds naar dat gat tussen band en kast zit te staren. Als ze de lugs eens twee a drie mm korter maakten konden we het er over hebben. Tot die tijd kun je 'm alleen op NATO en Zulu’s dragen, en is het dus geen dress horloge.

Ik heb zelf echter voor de Orion gekozen, omdat dat zou zijn wat ik zou hebben als ik maar één dress-horloge mocht hebben. :slight_smile:

Leuke Uliysse Nardin. We zien 'm niet vaak, en ik houd van Marine Chronometers.



:+1: Als nummer twee de Zenith. Die andere twee horloges doen in deze poll niet serieus mee, dat begrijpt iedereen.

I do not respectfully disagree, I plainly, bluntly and vehemently disagree. But respectfully? Towards a Speedmaster? Nope.

Speedmasters zijn chrono’s voor mannen die zich niet in chrono’s hebben verdiept.

4 likes

Binnenkort ga ik ook eens een polletje maken…

Ik smijt er ook even ééntje in, 1960s duikertjes battle:

  • Titus Calypsomatic ref. 7986
  • Jenny Caribbean 1000 ref. 702

0 stemmers

1 like

Simpel … als ik een “grail watch” zou hebben, dan zou het de JLC Deep Sea Chronograph zijn. Ik heb er in Antwerpen eentje mogen bewonderen, en wat een schoonheid!

1 like

Sinn 240ST 11mm hoog op de pols
Of Omega Speedmaster MK2 15mm hoog op de pols

  • Sinn 240ST
  • Omega MK2 Speedmaster

0 stemmers

1 like

Super close zeg. Had ik niet verwacht.

Wat was jouw verwachting dan? 'k Ben benieuwd!

Omega is duurder dus beter(stigma) . 70% ofzo.

1 like

Ik ook niet, niet iedereen heeft goede smaak zo te zien

1 like

Welke zou jij kiezen?

1 like

De Speedy natuurlijk :sunglasses:

1 like

Tussen Omega en Sinn is de keuze snel gemaakt. No brainer…

Ja, maar jij bent dus precies zo’n merkengeil persoon als dat ik bedoel.:sunglasses:

De Sinn heeft een grotere schare liefhebbers dan gedacht. :sunglasses:

9 likes

Oh ja…

Omega is unieker, dit horloge bevalt me nu al beter.

7 likes

Even geen peperdure klatsers, maar 3 leuke aanwinsten die ik onverwacht binnen een paar weken tijd kon binnenhalen. Ze hebben allemaal wat TLC nodig; met welke zal ik beginnen. :sweat_smile:

Van links naar rechts:

  • Tissot Cal 21.7 1936 (32 mm)
  • Tissot Antimagnetique Cal 27 B 1953 (33.5 mm)
  • Tissot Antimagnetique Cal 27 1944 (37.5 mm)

0 stemmers

6 likes

  • Breitling Superocean II 42 A17365
  • Breitling Colt 44 Blue Automatic A17388

0 stemmers

1 like

  • Blauw-zilver
  • Zwart-two tone

0 stemmers

2 likes
  • Seiko SKX013 mod
  • Tag Heuer 2000 Professional midsize diver

0 stemmers

1 like