Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 1)

De Speedy op leder zal de beste afwisseling zijn gok ik.

Hmm, ga er eens over nadenken. Dan zouden de Breitling en Omega weer in de verkoop moeten en heb eigenlijk geen zin in dat gehannes.

Bedankt iedereen voor het stemmen!

2 likes

Met een stalen band kopen en een leren band los aanschaffen. Maar dat het heerlijk draagt op leer is zeker :heart_eyes::ok_hand:

12 likes

  • Omega Seamaster Professional 41mm zwart
  • Rolex Oyster Perpetual 39mm wit

0 stemmers

2 likes

Waar is de keuze seamaster + speedy? :wink:

vs

  • Zenith DEFY Classic 41mm
  • NOMOS Ahoi Neomatic Atlantik

0 stemmers

1 like

100% de Zenith. Mijns inziens vele malen mooier en stuk horologisch/historisch relevanter dan de Nomos.
Daarnaast is Zenith hier de Porsche 911 en de Nomos de Volkswagen Kever…

1 like

Maar waarom een porsche kopen als je de kever mooier vind. Prijs zecht niks!

6 likes

Bedoel alleen dat het een andere klasse is.

2 likes

Weet je hoeveel mensen er blij zullen zijn met een Nomos?

4 likes

Snap ik. Ik ook. Ik heb het puur en alleen over de vergelijking met de Zenith. Mijns inziens geen partij voor de Defy.

1 like

Totaaaaal niet. De Zenith is alles behalve een klassieker. Ik vind zelf de Nomos een stuk sympathieker er uit zien.

1 like

  • Grand Seiko SBGR253
  • Omega Aqua Terra 38mm
  • Rolex OP 36mm

0 stemmers

3 likes

Band aanzet van de Omega -1 en tov de GS oogt de Rolex wel erg flets en saai. Ik vind dat er mooiere GS varianten zijn maar stem toch op de GS bij deze 3.

2 likes

Ik vind de nieuwe generatie Aqua Terras met horizontale strepen maar net niks. De mooiste versie blijft mijns inziens de blauwe Aqua Terra uit Skyfall…
Bij de nieuwe generatie Aqua Terra ook die rare band aanzet bij de rubberen of lederen banden.

De Grand Seiko is mooi maar krijg er een Sarb033 plus gevoel bij met Grand op de plaat.

In deze vergelijking ga ik 100% voor de Rolex Oyster Perpetual. Simpel, elegant, tijdloos, perfectie. Geen overbodige poespas. De schoonheid zit hem bij deze in de eenvoud. Wel zou ik voor de 39mm gaan. Zou ook beter in deze vergelijking passen gezien de andere ook groter zijn dan 36mm.

3 likes

Beide in overweging als nieuwe aanschaf…
Naast de collectie van een vintage longines conquest (gouden wijzerplaat) en een vintage Oris power reserve (goud met wit). Roept u maar welke is de mooiste?

    1. Oris Atelier Complication Moonphase
    1. Montblanc Heritage Spirit Moonphase

0 stemmers

1 like

Die Zenith blijft mij ook erg trekken. Prachtig apparaat zeg :star_struck:

1 like

    1. Omega Genève Dynamic
    1. Omega Seamaster Cosmic

0 stemmers

2 likes

Inderdaad, die prachtige opgelegde indexen. En dan zie je hier niet eens het fabeltastische mooie manufactuur uurwerk.

1 like

  • Omega seamaster aqua terra skyfall
  • Omega seamaster aqua terra

0 stemmers

En wij moeten nu allemaal gaan opzoeken welke welke is?