Wristwatch Battles! 3...2...1...FIGHT! (Deel 1)

Daar houd ik je aan! :wink:

Eerst een beetje achtergrond. Ik zit met een watch buying variant van cabin fever sinds we hier in lockdown zitten. Ik was al wel even met het idee aan het spelen om iets bij te kopen, maar nu al helemaal.

Voorwaarde is dat het op leer moet. Nu heb ik een horloge, de Planet Ocean, die ik af en toe al eens op leer zet. Maar sinds ik in Londen de IWC Mark XVIII Petit Prince gepast heb, zit die ook in m’n hoofd.

Vandaar de vraag: PO of LPP?

  • Omega Seamaster Planet Ocean 42mm
  • IWC Mark XVIII Petit Prince

0 stemmers

de planet ocean heeft mijn voorkeur maar als het

dan toch de iwc, die staat veel beter op leer.

2 likes

Mensen zijn kuddedieren.
In iedere poll waarin een Rolex vergeleken wordt met een ander merk (om het even welk merk in een vergelijkbare prijsklasse en lager) wint Rolex het ook. Tja. :wink:

Als leer de vereiste is, zou ik de PO direct wegdoen. Ik heb persoonlijk helemaal niks met een duiker op leer, de PO ‘hoort’ op staal (of evt. als het écht moet, rubber). Ik vind de IWC, op de band die je hierboven laat zien, wél klopen. Raar eigenlijk?! Maar ja, smaak … :sunglasses:

2 likes

Ja het voordeel met de PO is dat ik die op eender wat kan zwieren. De IWC zou beperkter zijn maar wel nieuw (misschien ben ik gewoon op zoek naar een excuus voor een NA :see_no_evil:)

1 like

Ja het duiker op leer gebeuren heb ik geen probleem mee :slightly_smiling_face: integendeel zelfs. Maar ik geef grif toe dat het beter staat op de IWC, natuurlijk.

Edit: ik heb de PO al, die gaat nooit weg :joy:

1 like

Nieuwe battle.

  • Omega Speedmaster Speedy Tuesday 2 ultraman
  • Zenith el primero. 1969.

0 stemmers

Zenith

Omega

:beers:

3 likes

Terecht. Ach man, … koop gewoon die IWC erbij joh. Kun je die lekker op leer dragen. Doen! :rofl: :joy:

1 like

Ik denk dat het daar op zal uitdraaien :joy:

1 like

Puur de Omega omdat de Zenith kwaliteit echt om te huilen is.

1 like

Oh. Vertel. Wat is er ooit mis gegaan met de zenith. Ik ervaar dit anders. :v:

Ik heb nu 2 maal een el primero gepast bij de AD.

Voor een horloge van een paar duizend euro mag er echt wel een betere lederen band bij zitten. Het voelde goedkoop aan.

Ook was ik echt verrast door hoe luid het uurwerk is, zo luid dat ik de rotor kon horen terwijl ik midden in de drukte van Harrods zat :sweat_smile:

1 like

een sterk oordeel over de kwaliteit van een zenith zeg. Een keer of meer gepast.

De leren band. Ja dat maakt zenith zenith… die heb ik niet eens. Gewoon gelijk op staal gekocht. Super band.

Oh en die rotor… ja. Die hoor je. Maar ja die zit niet in een speedy hè… ?! Dus hoor je hem ook niet…

Oh. Het was ook de eerste chrono met rotor. Misschien heeft dat er iets mee te maken :see_no_evil::beers:

Maar weet je waar je de rotor pas echt goed hoort? In een patek Philippe aquanaut. Nietwaar @lasteraar :rofl:

5 likes

Haha naja meerdere keren gepast want had ee redelijke interesse in. Denk ik te hoge verwachtingen gehad :stuck_out_tongue:

Ja Aquanauts zijn echt luid…

1 like

Weet je wat echt klote is aan de Speedmaster?

1 like

Nee. Maar dat ga jij nu vertellen denk ik ?

2 likes

Die oranje accenten zijn geweldig! Ander bandje er onder en hij is perfect😍

Dat iedereen hem al heeft (nou ja, de versie die jij laat zien niet natuurlijk). De Zenith is veel bijzonderderder, dus … oh en ook nog eens mooi. :wink:

5 likes

Helemaal mee eens junior

2 likes

Mijn beurt!

Wat kiezen jullie?

Of

  • Rolex Datejust 116200
  • Rolex Explorer 2 16570

0 stemmers

1 like