Zeer negatieve Siebel Juweliers ervaring

Ik heb recent bij een aankoop van een Tag Heuer Carrera een zeer negatieve aankoop ervaring gehad met Siebel Juweliers, dit begon op 6 januari dit jaar en loopt nog steeds, hieronder een ‘copie’ van de laatste E-mail die ik heb gestuurd en de verdere ontwikkelingen die nog komen zal ik hier ook plaatsen.

Geachte mevrouw Manongco,

Ik heb telefonische reeds vele malen contact met u gehad over de aankoop van een 'nieuwe’Tag Heuer Carrera aangeschaft in een Siebel Filiaal op de Beurstraverse in Rotterdam, waar de filiaalmanager Dhr Lindenhof is.

De eerste Tag Heuer Carrera heb ik aangeschaft op 6 januari, bij aankomst thuis bleek die niet nieuw te zijn , maar zelfs gebruikt, dit heb ik bevestigt gekregen van 2 Authorised Dealers van Tag Heuer horloges, dit was te zien aan de huidsmeer resten tussen de schakels van de band en de slijtage sporen op de kast alswel de stalenband duidelijk te zien.

Mijn klacht kenbaar gemaakt bij het filiaal mijn klacht bevestigt gekregen van de dames (Dhr Lindeenhof was vrij die dag) die in het filiaal aanwezig waren en een andere, nu wel 'nieuwe’Tag Heuer Carrera laten over komen uit een Siebel filiaal in Utrecht, er was mij bevestigt dat de nu bestelde Tag Heuer Carrera wel echt ‘nieuw’ zal zijn. 8 januari heb ik de Carrera opgehaald en thuis kritsch bekeken onder Halogeen licht, samen met mijn zoon (die heeft betere ogen), helaas hetzelfde verhaal, niet nieuw, gebruiks sporen en krassen op de band en de kast.

Nav hiervan heb ik de volgende dag op 9 januari de Carrera weer ingeleverd, wederom was er bevestigt door het personeel dat er duidelijk waarneembaar gebruiks/slijtage sporen te zien waren en de de Tag Heuer niet nieuw was, waar die wel voor was verkocht. Deze 2de keer vond ik ronduit schandelijk.

Daarna heb ik contact opgenomen met u mevr Manongco, u als directie secretaresse zo het hierbij hoger opspelen, de gehele reclamatie uitgelegt en nav hiervan heeft u mij meerdere terug gebeld en gezegd dat u zich hiermee persoonlijk zou bemoeien en zorgen dat er nu wel een echt ‘nieuwe’ Tag Heuer Carrera Brown edition met stalen band zal worden geleverd, verzegeld en wel, ter verzekering dat ik een nieuwe Tag Heuer Carrera in ontvangst mag nemen.

Gisteren 10 februari heb ik dan eindelijk de 'nieuwe’Tag Heuer Carrera in ontvangst mogen nemen, de verzegeling van deze Carrera, zat zowel op de band alswel het glas van de kast op de bovenkant en het glas aan de onderkant van de zichtbodem, (al merkte ik later thuis dat de verzegeling van de kast onder en boven los zat en dus al eens verwijderd was geweest.) Dit persoonlijk overhandigd door Dhr Lindenhof, heb het horloge in ontvangst genomen zonder de verzegeling van de band en de kast te verwijderen en de Carrera mee nog huis genomen.

Thuis de Carrera uitgepakt en de verzegeling verwijderd en in het Halogeen licht bekeken… wat was ik teleurgesteld, de band was onbeschadigt maar de kast zat onder de gebruiks/slijtage sporen exact gelijk aan de kast van de carrera die ik al eerder heb mogen ontvangen op 8 januari. Kortom is er een andere band op de reeds eerder aan mij gegeven kast van de Tag Heuer Carrera gezet!

U begrijpt dat dit alle perken tebuiten gaat en dat ik als klant in deze me ronduit onbeschoft en onheus bejegend voel, zo ga je niet met je klanten om, als je je als serieus bedrijf presenteerd en een serieuze juwelier van exclusieve producten.

Ik vind dat alle belanghebbende instanties en commerciele, consumptieve en media partijen hiervan op de hoogte behoren te worden gesteld, om ze voor deze praktijken te behoeden.

Ik wil u, voordat ik hiertoe over ga, de gelegenheid geven er mij op 12 februari voor 17:00 hierop een reactie te geven om dit voor de laatste keer, dit word dan de 4de en echt laatste keer, te doen toe komen wat me is toegezegd en eigenlijk een excuus gebaar van u bedrijf verwacht, want gaat werkelijk alle perken te buiten.

Afwachtend op uw reactie… Gtz R.M. Brugman

Ondernomen stappen:

1. Heetman in Rotterdam gaat een expertise rapport voor me opstellen met foto’s. (zou volgende week vrijdag klaar moeten zijn)

2. Schaap & Citroen krijgt daarna de Carrera (vandaag was de filiaal cheffin ondanks alle door haar en de horlogemaker direct opgemerkte mankementen niet meet zo standvastig als gisteren) om rapportage te doen.

3. Indien die grotendeels eensluidend zijn met mijn bevindingen, scan ik de rapporten in, en zal die met begeleidend E-mail verkeer, naar alle belanghebbende instanties gaan, Siebel Nederland zelf, consumenten organisaties, Horlogetijdschriften, Horlogefora en media.

4. Ik wil geen nieuwe Carrera meer (ondanks dat dit bemiddeld kon woorden door de 2 bovengenoemde juweliers, ik geef Siebel geen 4 kansen) en ik wil ook geen geld terug, ik wil gewoon dat dit bekend word en dat ik dat kan ondersteunen met de expertise rapportage die ik hoop te ontvangen.

Dit loopt dan wel verder uit als mijn ‘exit verklaring’ van vandaag, maar ik vind dat die zaak een groter belang dient als alleen mijn eigen belang. Werd btw vandaag nog zoiets gemompeld tegen me, “een wereldverbeteraar zit niemand op te wachten”. Als we allemaal deze instelling krijgen word het in de samenleving helemaal een ‘gezellige’ bedoeling!

Genesis / Rob

Hele slechte zaak voor Siebel. Nou was ik toch al niet zo’n fan van Siebel, ooit een batterijtje laten vervangen waarbij er een kras op de achterkant was gemaakt. Kom je terug om verhaal te halen is het van waar maak je je druk om?? Weliswaar geen duur horloge maar toch. Links laten liggen deze toko dus!

Bij Siebel ooit alleen onze trouwringen gekocht, tot tevredenheid trouwens.
Ik koop zowiezo haast nooit bij juweliers, alhoewel ik wel vaak in de etalages kijk, maar dat ligt aan mijn verzamelinteresse:D

Ik hoop dat het nog goed komt, maar ik vrees van niet:(

Krijg van jullie het advies om het alsnog te laten oplossen door Siebel, maar Siebel ‘kaatst’ en zegt dat ik de Carrera heb beschadigt onderweg van de winkel naar huis, zie een deel van de E-mail respons hierop, zie onderstaande:

RE: ‘Nieuwe’ Tag Heuer Carrera‏
Van: Danielle Manongko (danielle.manongko@siebeljuweliers.nl)
Verzonden: donderdag 12 februari 2009 17:02:42
Aan: Rob Brugman (rob.brugman@hotmail.com)

Geachte heer Brugman,

Naar aanleiding van uw email berichten wij u als volgt:

Wij hebben via de heer Lindenhof begrepen dat u op 10 februari jl. , samen met de heer Lindenhof ín de winkel het horloge heeft bekeken en akkoord heeft akkoord bevonden. Siebel kan niet instaan voor schades aan horloges die buiten de winkel zijn opgetreden. Derhalve achten wij dat uw klacht naar behoren is opgelost.

Met vriendelijke groet,

Danielle Manongko

Management Assistent

Heb overigens de verzegeling van de kast (onder en boven) pas thuis verwijderd, je mag toch aannemen dat een ‘gerepecteerd bedrijf’ eerlijk en oprechtertrouw handeld dus uit vertrouwen heb ik dat thuis pas gedaan, met de daarop volgende teleurstellende constatering.

Genesis

Ik weet niet waar ik met mijn hoofd zat maar mijn slechte ervaring was helemaal niet bij Siebel maar bij Schaap & Citroen… :frowning:

Blijft dat ik dit heel erg van Siebel vind, ik heb zelf dus geen negatieve ervaring met Siebel (maar wel met Schaap & Citroen) maar dit had ik niet verwacht. Ik moet zeggen dat ik deze post van nieuwere posters misschien met een korreltje zout zou hebben genomen maar niet van Genesis als gerespecteerd oudgediende. Jammer!

Nu dus geheel off-topic (eerst stond overal waar nu Schaap & Citroen staat Siebel, dat was dus fout) dan maar het verhaal over
& :

Ik heb zelf meegemaakt dat ik met een Omega Speedmaster naar Schaap & Citroen moest omdat degene waarvan ik 'm had gekocht en die 'm bij Schaap & Citroen had laten servicen, mij wijs had gemaakt dat de beschadigingen die het horloge na binnenkomst bleek te hebben, daar (bij Schaap & Citroen) bij de laatste servicebeurt (waarna hij het niet meer had gedragen) zouden zijn veroorzaakt. Ik had dit toen niet moeten accepteren van de verkoper, maar goed, dat is mijn fout.

Ik ben dus naar Schaap & Citroen in Rotterdam gegaan (de servicebeurt plus vervanging glas + bezel was via Schaap & Citroen in Eindhoven(?) gegaan, daar had ik de nota van) en ze namen het na enige discussie terug om te laten nakijken. De problemen waren een rotor die extreem veel herrie maakte, de minutenwijzer bleef na verstellen tussen de 20 seconde en ruim een minuut stilstaan, wat gelijkzetten onmogelijk maakte, en er zat een krasje op de plaat. Van dit laatste hoopte ik dat ze de plaat onder coulance zouden vervangen maar als ze dat niet zouden doen had ik daar begrip voor gehad. Ze zouden het naar Omega opsturen, prima.

Na enkele weken kreeg ik een telefoontje dat het was opgelost. Fijn! Ik reed van Barendrecht naar Rotterdam en liep met veel plezier bij Schaap & Citroen binnen. Ik kreeg het horloge, gaf er een zwiep aan, de herrie was (licht overdreven) niet van de lucht. Aan de rotor was dus niets gedaan. Toen het horloge maar verzet. De minutenwijzer bleef stilstaan tot het na ongeveer 40 seconde weer ging lopen… En de kras? Die zat er nog steeds. Ik werd een beetje boos (liet dat niet merken) en vroeg de mevrouw of het horloge nou naar Omega was geweest. Nee, naar de lokale horlogemaker en dat er niets aan gedaan was vond ze vreemd want ze had toch een factuur van de horlogemaker gekregen? Toen kwam er een jonge man van Schaap & Citroen aangelopen die zichzelf horlogemaker noemde. Die rotor was volgens hem normaal, dat de minutenwijzer niet meteen meeliep ook en die kras, dat hadden ze bij Schaap & Citroen niet gedaan. Dat laatste vond ik aannemelijk maar dat kon hij niet weten, leek mij, en dus ook niet beweren.
Ik had dit gedrag de eerste keer dat ik met het horloge kwam ook al opgemerkt, ze proberen je wat op de mouw te spelden en als leek zou je daar misschien nog genoegen mee nemen ook. Ik zie mijn vader daar al de deur uit lopen met het idee dat het defect aan zijn horloge wel normaal zal zijn. Daar kan ik boos om worden en vind ik heel erg!

Maar goed, het horloge ging weer terug. Het duurde weer een paar weken en nu zou het horloge bij Omega zijn geweest. Ik kwam binnen, de rotor was inderdaad netjes stil (je hoort 'm wel een beetje maar dat is normaal) maar de minutenwijzer deed het nog steeds niet naar behoren en dat krasje? Dat was er nog… Ik werd van binnen weer boos, en men wilde het horloge niet nog eens terugnemen, Omega zou er ook niet nog eens naar willen kijken en ik kon vertrekken. Dat heb ik gedaan en ga noooooooooooit meer terug.

Ik vind het trouwens netjes van ze dat ze horloge in eerste instantie ter reparatie hebben aangenomen, mijn verhaal was niet ijzersterk. Maar de verdere afhandeling vind ik schandalig. Neem het dan niet aan.

Daarom neem ik voor deze zaak echt rustig de tijd, ben niet boos en wil van Siebel zelf helemaal niets meer. Het horloge en het uitgegegeven bedrag heb ik al afgeschreven.

Maar ik zal dit zo grondig mogelijk ‘uitdiepen’ en alles wat in mijn vermogen ligt aan het licht brengen. Met als einddoel deze manier met klanten omgaan/misbruiken te 'corrigeren’door onafhankelijk expertise rapportage en dit alles naar buiten te brengen.

Ben al een paar keer gewaarschuwd dat Siebel met juridisch repercussies zal komen, die zie ik met vertrouwen tegemoet indien de door mij gevraagde rapportage van de Ad’s het ondersteunen in hun officiele rapportage wat ik hier ‘state’.

We zullen zien in hoeverre het gelijk hebben en gelijk krijgen de bovenhand zal krijgen. Want ik geloof wel in de ‘klokkenluiders’ van onze maatschappij en als de commerciele belangen het daarvan winnen moet een ieder daar zijn conclusies maar uit trekken.

genesis

Verdrietig vind ik het ook wel dat Siebel je klacht laat afhandelen door middel van een briefje / mailtje van… een management assistente, een veredelde secretaresse dus. Dat vind ik toch ook wel tekenend voor hoe serieus ze met je klacht omgaan. Bah, wat een bedrijf.

Zeer slecht van Siebel. Slordig, onvakkundig en… met weinig tot geen respect voor de klant (en dat laatste vind ik nog wel het ergste). (td)

Heb de rapportage ontvangen van Heetman uit Rotterdam, heb het rapport ingescand en probeer die te plaatsen, maar dat lukt me om de 1 of andere manier niet. Dus dat laat even op zich wachten!:wink:

Genesis

Vandaag naar de juwelier Heetman in Rotterdam gegaan voor het in ontvangst nemen van de rapportage, die o.a. ook A.D. is van het merk Tag Heuer, zijn rapportage van de Tag Heuer Carrera spreekt voor zich. (Het is een 'ingescande rapportage met daarop de foto’s, die zijn helaas niet erg duidelijk, nog even wachten op de digitale foto’s van het Schaap & Citroen rapport) Na de ontvangst van de rapportage de Carrera ter beoordeling aangeboden bij Schaap & Citroen te Rotterdam, die heb ik nix verteld over de rapportage van Heetman. Indien de uitslag van de rapportage 'synchroon’loopt aan die van Heetman, mag er toch gesproken worden van een objectief en beslissend oordeel over de wanprestatie van het Siebel concern in algehele zin, daar het management bij monde van de directie secrateresse Mevr. Manongko zich op het standpunt steld van mijn eerste posting.

De rapportage van Schaap & Citroen zal vergezeld gaan van digitale foto’s zodat een ieder zijn eigen conclusies kan trekken mbt wat Siebel een nieuwe Tag Heuer Carrera noemt.

Genesis

Daar heb je geen loupe voor nodig :frowning:

Misschien als de zaak tot een de slotconslusie is gekomen kan Siebel Juweliers zijn leven ‘beteren’ door bij Monsterwatches.nl een Worksessie aan te vragen hoe klantgericht werken en aftersales services tot zijn recht komt.:smiley: (want daar kan menig detailist nog een voorbeeld aan nemen;))

Genesis

Daar ben ik net ff te klein voor.

Ik kan ze wel leren snellezen, mindmappen, effectiever werken…

Ach jouw kennende ben je daar kundig genoeg voor en je kan de ‘inkomsten’ wel gebruiken.:smiley:

Genesis

Hieronder de rapportage van Heetman van de Carrera, trek je eigen conclusie maar van deze ‘nieuwe’ Carrera

http://imageshack.us][img]http://img4.imageshack.us/img4/9360/heetmancarreraii.jpg[/img

Genesis

Dat is wel lef hebben om dit horloge als nieuw te verkopen, wat een mafkezen daar bij Siebel, om niet goed van te worden zeg.

Zelf heb ik sinds enkele weken een nieuwe Seiko 5 en zelfs die ziet er nog niet zo uit qua beschadigingen.

Zijn duidelijk beschadigingen die ontstaan zijn door het wisselen van de band (lugs).
Mooie duidelijke foto’s trouwens.
Hadden wel even eerst een doekje over herloge mogen halen trouwens, vette vingers…

Ja het is wel 'prutswerk’geweest.

Genesis

Jammer dat ik dit niet eerder wist, anders had ik mijn klokje ergens anders gehaald.

De foto’s zijn duidelijk genoeg.
En die vette vingers zullen niet van Siebel zijn zeker?