Zeldzaam: 7A28-7120 Seiko ‘RAF’ Gen I Chronograaf

Deze 7A28-7120 betreft de militaire versie van de succesvolle 7A28 serie. Om meer precies te zijn: de versie voor de Britse luchtmacht, de Royal Airforce (RAF). In het contract met het ministerie van defensie (MoD) kreeg dit ‘product’ het NATO stock-nummer 7683056. Dit specifieke exemplaar dateert uit 1988.

Seiko mocht dit model van 1984 tot en met 1991 leveren aan de straaljagerpiloten van de RAF. De kans is dus vrij groot dat deze horloges actie gezien hebben in de eerste Golfoorlog en in voormalig Joegoslavië. Dit horloge heeft dus historie!

In het horloge huist dus het 7A8 quartz uurwerk van Seiko, de eerste quartz chronograaf ter wereld. Het horloge is twee jaar gelden volledig geserviced in Engeland (zie foto’s) en loopt perfect.

De kast meet 37mm zonder kroon en de lug size is 20mm. Het horloge wordt geleverd op de groene NATO in de eerste foto.

Het verplichte (!) rijtje:
Te koop en/of te ruil (doorhalen wat niet van toepassing is, ruilwaarde verplicht!):

Merk en model:
Diameter: 37mm
Leeftijd: 36 jaar
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): 2022
Factuur en/of certificaat: n.v.t.
Originele doos en/of eventuele accessoires: watch only, inclusief NATO
Verzendkosten: inclusief aangetekende verzending of een koud (speciaal)biertje bij ophale
Conditie (krassen, werking etc): zeer nette vintage staat
Soort uurwerk en kaliber: 7A28 quartz, 15 juwelen
Vraagprijs: € 1.050,-

Als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb, verklaar ik hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild.

Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).

40 likes

Deze komt weer even omhoog :military_helmet:

2 likes

Voor hen die deze regenachtige dag lekker op HF zitten en alvast over de zomer nadenken…

:airplane: :rocket: :sunny::sunglasses: