zeldzame timebeam projectieklok

Dit is wat ik al weet over dit zeer unieke klokje.

" originele klassieke projectieklok van TIMEBEAM (designed + made in England)
Projectieklok van hoge kwaliteit en met vele mogelijkheden, gepatenteerd systeem
180graden draaibare projectie. "

Mijn vraag is wat zou de waarde zijn op ebay staat er grijze voor 900 euro met zelfde wijzerplaat / op catawiki stond er ene dat hetzelfde uitziet voor 450 maar heeft een andere plakker en andere wijzers.
Kan iemand me helpen dit klokje te dateren en er een prijs op te plakken?

5 likes

Ze zijn er weliswaar in 2015 mee opgehouden, maar enkele resten van hun website bestaan nog
http://www.timebeam.com/about-us.php

Je hebt kennelijk dat exemplaar op Cata gevonden en daar staat, dat dat ding van 1985 dateert.
Op goochem krijg je ruim 4000 resultaten als je naar “timebeam projection clock” zoekt.

1 like

Gaaf ding!

Heel gaaf ding…ik zou 'm lekker zelf houden. :ok_hand:

Lekker ergens in een kast zetten, over 10 jaar is het begeerde curiosa. Leuk ding in ieder geval

op catawiki is de sticker anders en de wijzers van de klok ook ziet er nieuwer uit dus ja alé is moeilijk om daarmee te vergelijken denk dat de mijne ouder is en catawiki niet klopt.
ma bon het is daarom dat ik het hier vraag naar jullie kennis :slight_smile:

Topic verplaatst.

Mooi ding hoor. Stomme vraag misschien maar hoe zet je hem op de juiste tijd?

er is een draaiknopje :slight_smile:

1 like

Aha! Dank je…

nee ik ga hem waarschijnlijk verkopen ma zou eerst een correcte schatting van de prijs willen en wnr ik hem zou kunnen dateren. Want als ik het serienummer bekijk is het 4290 dus misshien toch vrij oud.
ma bon hopelijk zit er iemand bij die er wat meer info over heeft.

magic1

Mocht je bovenstaande gekleurde zeldzame uitvoering in “mint condition” in je bezit hebben dat is een hoog (450 -900 ???) bedrag wellicht te rechtvaardigen.

De grijze versie is de meest gewilde versie. Recentelijk is er eentje in Nederland verkocht voor 195,-
Wat ook voor een goed uitziende gebruikte versie een redelijke normale verkoop prijs is.
De zwarte uitvoering is iets minder gewild.
Deze (Europese uitvoering) met vierkant/rechthoekig lenskapje en geperforeerde ronde buis is vanaf 1985 gedurende voor zover mij bekend kleine 10 jaar) gemaakt in zowel grijs/zilver als zwarte uitvoering en de heel veel zeldzamere gekleurde versie.

Een bedrag voor een exemplaar dat er goed uitziet hangt (zoals uiteraard altijd bij veilingen) af hoe graag iemand hem wil hebben. Reëel zou zijn 150 a 250 euro.

mvg

Leuk, zag dat artikel net. Heb zelf de zwarte in mint conditie. Laatst gebruikt in 1996 of zo. Toch weer eens te voorschijn halen :sunglasses:

er staat er weer een tekoop op marktplaats