Zenith only (Deel 1)

Wat is ie toch knap…

18 likes

Even lekker makkelijk

10 likes

Vandaag een NA gekocht en ben er ontzettend blij mee! Een zenith el primero 1969 38 mm.

Ik had hem al langer op de shortlist staan, maar liep er per toeval tegen aan. En ook nog op staal.
Niet dat ik de PCL zo onwijs super vind, maar staal en kunnen af wisselen met leer heeft bij mij altijd de voorkeur voor een horloge zonder stalen band. :sunglasses:

De 38mm vind ik ongelofelijk fijn dragen en man oh man wat is dit horloge onderschat qua looks. And feel. :wink:

De zilveren plaat, de opgelegde indexen, de wijzers, de facetten op de kast allemaal zo gebalanceerd.
En een al 50 jaar oud design!

Ach gelukkig hoeft hij hier geen verdere introductie! :grin:

Ik merk dat het heel lastig is om hem goed op de gevoelige plaat vast te leggen, maar hierbij al een foto. Sterker nog, ik heb nog geen enkele foto gezien ( ook niet op insta) die de looks echt goed kan weergeven. Dat wordt een uitdaging :see_no_evil:

Ik zal als ik iets meer tijd heb een NA topic openen en meer foto’s maken.

:beers::beers:

39 likes

Blijft een bjoetie!!

1 like

Nog nooit op staal gezien joh, wat gaaf! Congrats :+1:t2: Enige juiste maat ook voor dit horloge.

1 like

Gefeliciteerd met de NA!!

Groeten van zijn broer :+1:t2:

9 likes

en “hallo” van zijn grootste broer

15 likes

Congrats! We want more pics :+1:
Stalen band staat gaaf.

1 like

Gelukkig zijn we met velen! :grin:

Ja die stalen band is lekker! Is voor mij ook wel
echt een toegevoegde waarde.

:v:

image

11 likes

De mooiste versie met de datum op de goede plaats :slight_smile:
Ik ben ook blij met mijn El Primero 42mm.
Ik vind Zenith een top merk en zeer ondergewaardeerd hier op HF.
Veel heel veel Rolex topics hier.
Ik mis mijn Rolex sub echt niet. Vind de Zenith veel mooier.

3 likes

Mooie aanwinst!
Die foto’s zal vast wel goed komen, deze ziet er al zeker niet verkeerd uit. Geniet er van!!

1 like

Dank!

Maar de moeilijkheid zit hem in de diepte. Ah we zullen zien.

Het zullen geen ‘bidle’ fotos worden :wink:

:beers:

Nu ik zelf zo een mooi exemplaar bezit van de el primero 1969 kom ik er achter dat ze wel veel verschillende dials in de 38 mm vorm hebben gemaakt, re edition.

Zet ze even op een rij:

Grote grijze dial overlappend met tekst automatic en 3 liner 36000 vph, grijze streep in de subdialwijzers:

Kleinere subdials waarvan de onderliggende donker grijze subdial zonder automatic, 2 liner zonder 36000 vhp en 2 van de 3 subdialswijzers rode streep:

Grote subdials met automatic in de donker grijzen 2 liner zonder 36000 vhp.

Grote subdials zonder tekst en 2 liner.

En de laatste die ik tegenkwam, maar die kan ik eerlijk gezegd niet plaatsen. Een 4 liner limited.

Het zijn er nogal wat.

En dan heb ik het nog niet over de dit jaar gepresenteerde 50- years editie.

Ik heb ergens gelezen dat de nieuwe topman van zenith jean Claude biver, in elk geval enkele jaren geleden heeft aangegeven dat de subdials kleiner zouden worden, en dat is inderdaad doorgevoerd. Prachtig. Minder tekst vind ik zelf in dit geval ook mooier.

Hier nog een plaatje van de mijne:

Mocht iemand meer weten over de verschillende dial variaties hoor ik het graag!
:v:
:beers:

11 likes

De subdials zijn inderdaad van 2018 kleiner. Nu is de plaat imho veel beter in balans, lijkt het wat minder gedrongen.

1 like

Als het een Rolex daytona was (6263 e.v.) geweest was een big Eye bijzonderder geweest :rofl:

:beers:

Ik vind persoonlijk de 42 meer in balans
Positiie van de datum is petsoonlijk
Symetrie versus historisch correct

6 likes

Zeker iets voor te zeggen. Maar persoonlijk vind ik die datum op die plek wel geining.
Oh… en I love 38 mm!

:beers:

2 likes

Ik vind het fantastische horloges maar vond 42 op mijn pols te groot en 38 te klein. Misschien een 40 mm @Baselworld 2019? :slightly_smiling_face:

1 like

Zou ook niet spugen op een 38mm :joy::joy:
Zenith is gewoon een sympathiek liefhebbers merk
Ben nog sparende voor een 3e naast deze Elite
Wederom 42mm ipv de 39mm variant

12 likes

Moet zeggen dat ik de 38mm ook de beste versie vind. Verder weinig informatie mbt de overlappende subdials.

Hier nog even een foto van het origineel met de datum op de ‘juiste’ plek.

7 likes