Zenith only (Deel 1)

Boem!

1 like

Volgens mij staat er zoā€™n zelfde horloge in de Catawikiveiling, van vanavond.

Ik vind Zenith erg teleurstellend deze Baselworld. Ik had de limitedā€™s graag in staal gezien voor de gewone markt! Zonde!

1 like

Kan ā€˜m niet vindenā€¦

Ja. Maar dan waren ze niet zo bijzonder geweestā€¦ en eigenlijk zijn ze dat nu ook niet. De original is en blijft de real deal.
maar goed. Je hebt wel een puntje. Los daarvan, de 1969 staal zit nog in de collectie!

:beers:

9 likes

Ja klopt, ik vind jouw 38mm hƩƩl gaaf hoor, ben alleen van mening dat de nieuwe limitids een net iets betere verhouding hebben aangezien de bezel smaller is en er daardoor meer ruimte is voor de subdials. Dit is natuurlijk een kwestie van smaak.

Denk dat als de dial precies zo is als de iconische A386 ik heb wellicht zou kopen.
Re-editions kunnen goed worden uitgevoerd met moderne materialen zonder dat de charme verloren gaat.
Goed voorbeeld hiervan vind ik mijn eigen Speedmaster Professional Sapphire Sandwich.

De huidige Tag Heuer Autavia chronograph vind ik dan weer een misser met zijn te dikke case.

3 likes

Bauhaus is weer back in business.
Ik voelde me tijdelijk een soort @lasteraar, maar dat is nu voorbij. Zal me weer netjes gedragen :innocent:.

Plaatje:

16 likes

šŸ„³šŸ‘šŸ»

1 like

Wel errug mooi!

1 like

Prachtig zelfsā€¦ Maar witgoud en 20k??

Maak dat ding in staal voor rond de 5-6-7k en het wordt Ć©cht leuk :wink:

3 likes

Tja, het blijft Zenith. Die zijn nooit goedkoop.

Andere kantā€¦ bij Rolex, Omega en IWC ben je meer kwijt voor een gouden chrono en die kom je meer tegen dan deze.

2 likes

Ik vind goud ook gewoon niet passen voor een sportchrono. Jubileum en alle andere onzin terzijde. Een sportchrono hoort in staal.

Tja, een duiker natuurlijk ook maar een horloge is nu eenmaal meer mode dan tool geworden.

1 like

Als je dan toch altijd je telefoon gebruikt om te kijken hoe laat het is, is dit best leuk voor ā€˜erbijā€™ op een casual momentjeā€¦ :wink:

Denk alleen dat het geen ā€˜leuk voor erbijā€™ prijsje zal zijn. :joy:

2 likes

Man wat lelijk :neutral_face: :stuck_out_tongue:

Zenith Defy Black,

Die vind ik dan nog wel gaaf.
Vind de chronograph te druk, te chunky en teveel ā€œhublotā€

1 like

Hoe laat is het hier dan?

Ik heb mijn telefoon bij dit horloge gewoon nodig om te zien hoelaat het is!:joy::see_no_evil:

1 like

Precies dat dus. Zelfs Mn zilveren dj is in slechte omstandigheden beter afleesbaar.

1 like

Lekker eigenwijs

22 likes
1 like