Zenith only (Deel 1)

Niet meer doen :crazy_face:

Geniet ervan en hij is gaaaaaaaf

1 like


De Defy is echt heel gaaf. Heb dit jaar al 4 horloges gekocht waaronder deze. Nu maar even genieten van de aankopen en even rust…

17 likes

Hop 3 achter elkaar dan

16 likes


:heart:

20 likes

Wel grappig, de Defy en CP2 zijn populaire modellen op het forum maar ben ze nog nooit in het wild tegengekomen. Eigenlijk sowieso heel weinig Zenith in het wild gezien. IWC relatief nog best vaak…Op het forum kun je de indruk krijgen dat het een groot merk is maar in absolute aantallen blijft het natuurlijk echt klein.

Espada time!

27 likes

Goed punt, denk dat ik IWC het vaakst in het wild zie qua hoog segment horloges onder niet liefhebbers.

Oh en ik zie echt heel veel Rolex, iedere dag als de pakketbezorgers van UPS en DHL voor de deur staat zie ik een Sub!

2 likes

Op blauw leer.

17 likes

Heb vroeger wel collega’s gehad die nog thuis woonden maar wel een echte Sub en een luxe Duitste auto hadden. Status belangrijker dan een eigen stekkie :slight_smile:

Maar ja de Sub is natuurlijk wel het meest gekopieerde horloge ter wereld dus de kans dat je die in het wild tegen komt is natuurlijk groot…

1 like

14 likes

Is er al wat Zenith nieuws van W&W? Of wordt dit een zeldzame klassieker?

Komt er iets voor de e-racers onder ons?

En dit…

7 likes

Ik heb nog niets gehoord.

16 likes

:chicken: pootjes of :poodle: tandjes?

Tandjes (org Porsche heb ik uit betrouwbare bron begrepen). :laughing:

1 like

Gaaf!!!
Welk ref nummer ? Is deze

1 like

Heerlijk horloge.
Is wel 42mm. Dat vinden sommigen te groot, maar niet voor mijn pols.
Het is een Zenith Elite 6150.
Ref. 03.2272.6150/51.C700

1 like

Goedemorgen. Nieuw van Zenith: “Zenith Icons” oftewel tweedehands horloges in topstaat die enkel via de Boutiques aangeboden worden.

Hier meer uitleg (in het Engels): ZENITH-ICONS_ENG.pdf (90,5 KB)

Ook nieuw: extra veel bling bling

Alsof de 2e hands zenith markt daar groot genoeg voor is? En de prijzen / marges zijn toch ook niet zoals bij rolex en patek waar bepaalde modellen ineens over de kop gaan?

Het gaat over iconische modellen. Die zijn zeker erg gezocht en kunnen ook makkelijk €15k plus gaan. Ik denk dat het hier vooral om merkbeleving gaat. Je historie in de kijker zetten, iets wat ze zeker wat meer mogen doen bij Zenith. Geen enkel ander horlogemerk heeft zoveel prijzen behaald in de geschiedenis dus ze mogen gerust wat meer uitpakken…
Extra reden kan zijn om mensen (weer) naar de Boutiques te krijgen als tegengeweld aan het online gebeuren. Kwestie van een balans te vinden tussen on- en offline verkopen.

3 likes

Zenith probeert volgens mij sowieso steeds meer richting zijn eigen boutiques en e-shop te duwen. Kijk naar beschikbaarheid van limited modellen maar ook van reguliere nieuwe modellen, wachtlijst bij de AD maar zo goed als direct leverbaar via Zenith’s e-shop, waar ze geen korting geven.

Kortom, alle marge voor Zenith. Zoals een wijs man van een legendarisch duo ooit zei: “Alles is voor Bassie”. Wel ontzettend schraal naar de ADs.

3 likes