Zenith only

Besef nu pas dat niet alleen IWC maar ook Zenith nu standaard cordura gebruikt voor de sportieve banden. Op de shadow maar ook de nieuwe Chronomaster Sport!

1 like

Weet niet of je dit standaard cordura kan noemen. Met andere woorden, de standaard cordura banden die ik tot nu toe gehad heb van de bekende banden boeren zijn allen erg stug. Deze van de shadow is daarentegen super soepel.

Als iemand mij kan laten weten waar ik vergelijkbare kan vinden dan hoor ik dat graag.

2 likes

Ik bedoelde cordura als standaard (ipv andere materialen) maar begrijp wat je bedoelt. Heb de versie van Zenith nog niet in het echt gezien, gevoeld dus kan niet vergelijken, ben benieuwd. Kaufmann banden kende ik vorige week ook nog niet trouwens. Zenith beschrijft het als “cordura” effect dus mogelijk is het iets anders?

1 like

Zou kunnen, het ziet er mijn inziens een stuk lekkerder uit :slight_smile:

4 likes

Ander perspectief, even tof!

19 likes

Mooi hoor, goed combi`s voor beide !

1 like

Ja het zaadje is geplant. Die shadow zit in mijn hoofd. :see_no_evil:

5 likes

Bij mij zit er voornamelijk la Chouffe in m’n hoofd…

4 likes

Verkoop die ZEP nou maar…

Lekker alles zwart in de collectie. Back to Black :slight_smile:

2 likes

Interesse?

1 like

Gaaf horloge :heavy_check_mark:
Modieuze kleding :heavy_check_mark:
Lelijke terrasstoel :heavy_check_mark:

2 likes

JLC Polaris

Bedankt voor je poging maar…,waarom zou ik het dan in Zenith Only posten? MrMojo heeft het hierboven al geraden: het is een Zenith El Primero Classic Cars.

15 likes

El primero!

En edit gelijk van harte!

1 like

Sjemig wat een prachtig horloge! :heart_eyes:

1 like

Mooi hoor, 42mm?

Dank. Jawel, 42mm valt nog net te doen maar mijn voorkeur zou 38mm geweest zijn, mocht dat bestaan hebben in deze uitvoering. De vouwsluiting heb ik er ook al afgehaald en vervangen door een normale gesp op de originele band. Die vouwsluitingen zitten bij mij nooit voor een meter, bij geen enkel merk.

Zeer bijzonder is de wijzerplaat met de “engine brush” zoals Zenith dat noemt. Geen idee wat ze daarmee precies bedoelen maar het ziet er wel gaaf uit. Helaas zeer moeilijk vast te leggen op foto.

Ik doe er even het persbericht bij, zoals dat verscheen ter gelegenheid van Basel 2016. Daarin staat het hele verhaal.

El Primero 36.000 VpH Classic Car_EN.pdf (3,9 MB)

1 like

gelukkig heb je net een 38mm aan de collectie toegevoegd. :joy:

1 like

Ja heb ik in ieder geval ook bij de nieuwe vouwsluitingen van Zenith. Op de Stratos die ik had zat een ander type die prettiger was vond ik zelf maar eigenlijk vind ik alleen die simpele vouwsluiting van IWC prettig…

1 like

Ik moet zeggen dat de vouwsluiting van Tagheuer wel prima is omdat de lederen band onder het staal doorgaat waarbij het "knijp"mechanisme de perfecte verstelmogelijkheid geeft, bij Omega is de verstelmogelijkheid beperkt door de gaatjes en bij Zenith zit de band aan de buitenkant dus dat is bij mij ook de minste.

3 likes