Zenith only (Deel 1)

Ik denk dat dit design gebasseerd is op de ontwerpen van @Arie_Kabaalstra

:grinning:

24 likes

Ik denk zelf eerder dat het andersom is… Zenith bouwde al horloges met die vormgeving voor ik ooit van dat merk gehoord had…

'k vind het persoonlijk wel een mooi model.

Onlangs gekregen, Ik weet er vrij weinig over.

3 likes

Ik ben niet zo heeeeeel bekend met Zenith, maar er zijn, bij de ‘oudjes’ twee.modellen die me direct aanspreken. Namelijk de A386 en de A3817…

Maar kan iemand me vertellen wat het verschil tussen beide modellen is (buiten het gekleurde blauwe wijzertje en de backplate)?

@goedie kan je vast op weg helpen

2 likes

De A386 en de A3817 dragen hetzelfde uurwerk.
De A3817 is in mijn ogen eigenlijk een A386 in de A385 kast. De A385 en A386 worden beide (samen met de A384) gezien als de eerst chrono terwijl de A3817 iets jonger is.

1 like

Dank voor deze toelichting. Lees ik het goed dat je zegt: als je de keuze uit een A386 en een A3817 hebt, dan zou je de A386 pakken?

Groet
Goswin

Mwa, ik zou wel de A386 kiezen. Het zijn echt twee verschillende horloges (met verschillende prijzen).
Welke kastvorm spreekt je het meeste aan?

Even een plaatje bij het praatje:

Mijn A385 met een zelfde kast als de A3817

10 likes

A386

A3817

De A386 heeft toch mijn voorkeur als ik ze zo beiden bekijk

7 likes

Deze in 38mm met een andere plaat zou wel tof zijn! Helaas is hij maar 36mm en best vrouwelijk.

2 likes

Kan best op nato

13 likes

Heel tof!

1 like

Ik ben wat aan het schoonmaken in huis, en kwam nog deze gave originele Zenith El Primero manchetknopen (Nee, @Erik11, geen Prins Albert) tegen. Volgens mij zijn deze best bijzonder, ben ze online nog niet tegengekomen. Leuk detail, ook de manchetknopen hebben concentrische cirkels, net zoals de subdials van het horoge. Voor ik een verkooptopic maak wil ik eerst de echte Zenith fans de gelegenheid geven, dus ziezo. Stuur maar berichtje bij interesse :+1:

11 likes

Die zijn zeker gaaf, gewoon lekker zelf houden. :+1:

Zou er bijna apart een Zenith horloge voor kopen.

2 likes

Heuuul tof!
Het is dat ik nooit een pak draag…

(En geen Zenith heb)

2 likes

Ze zijn erg leuk inderdaad. Mijn El Primero heb ik al een aantal jaar geleden verkocht, dus voor mij zijn de manchetknopen overbodig. Iemand anders kan er vast meer plezier aan beleven :wink:

Edit: inmiddels alweer verkocht. Gaan morgen naar de gelukkige nieuwe eigenaar :+1:

1 like

Super mooi , de zenith staat zowat alles kwa kleur en type band

Soon…

Shit, te laat…

1 like