Zenith only (Deel 1)

Verschillen zijn niet heel groot. Je hebt de versies van 69-71 met een laag tikgetal (pc2552) zoals de gouden defy.

Dan heb je nog de defys met een hoog tikgetal (pc2562) waar het ook bij op de wijzerplaat staat. Kast is marginaal anders dan de oudere versie. Degene met het hoge tikgetal zijn volgens mij gemaakt van 71 tm 73/74.

Het liefst wil je een zo min mogelijk gepolijst horloge met strakke lijnen, gepolijste en geborstelde vlakken. Het horloge is het mooist op de ladderband van Gay Frères met wel of geen jaarstempel in de sluiting. Daarnaast wil je de gesigneerde kroon met het oude ronde logo in de plaats van een ongesigneerde aftermarketkroon of een kroon met een jonger Zenith logo (vier kwarten). En je wil het originele mineraalglas dat bol is en een paar mm boven de lunet uitsteekt.

Hier nog wat plaatjes uit mijn archief.

16 likes

Na een kluiswissel weer in huis en om de pols.
Absoluut een topper en blijver.

30 likes

Mooie set zo bij elkaar. Wist niet dat ze met verschillende uurwerken waren. Leuk om te lezen en weer wat geleerd, althans zolang ik het onthoud. :wink:

Geniet er van en dank voor het delen. :+1:

2 likes

Heeft er hier iemand een DEFY?

10 likes

ja

3 likes

Erg mooi, heeft iemand hem weleens gezien met inderdaad “DEFY” op de wijzerplaat bij de zes. Kom hem namelijk altijd enkel maar tegen zonder deze aanduiding. Wel meerdere renders. Moet zeggen dat ik het met mooier vind, is net iets meer in balans.

2 likes

Bij de aankondiging stond die Defy op de renders (en prototypes?), maar voor de productiemodellen hebben ze het weggelaten uiteindelijk.

Het ‘italic’ lettertype van Defy vind ik dan weer wat minder, maar het geeft wel balans inderdaad. Ik kan er wel mee leven dat’t er niet op staat :blush:

2 likes

Het ‘italic’ is inderdaad jammer.
Scheelt dat iig ook weer zoekwerk, niet dat ik er eentje zou kopen. Zou hem wel een keer willen passen. Denk dat hij ondanks zijn 41mm toch wel erg draagbaar kan zijn. :+1:

1 like

Met die endlinks moet dat inderdaad goed te doen zijn qua maat. @tompj kan ons dat vertellen, hij heeft dit model (even) gehad :wink: ik meen me te herinneren dat er een NA van langsgekomen is.

Edit voor de geinteresseerden: NA: Zenith Defy Classic

@Bidle Ik zie dat je dat topic niet gemist hebt ook, ik zeg niets meer :smile:

3 likes

De Defy is inderdaad goed draagbaar @Watchbird. Zelfs op mijn ‘charmante’ pols. Lekker licht ook. Ik mis hem eigenlijk wel. Misschien dat die nog wel eens terugkomt.

3 likes

Mogguh

28 likes

Foto van @Bwatched horloge van mij

16 likes

Hij staat al op de juiste datum @Bwatched… de 19de. Dat is de dag. :sunglasses:

2 likes

Goed fout. Die Defy’s zijn mooi.

Ik vind deze mooi.

5 likes

Prachtig horloge, staat ook mijn lijstje :slight_smile:

1 like

Jouw NA helemaal nooit gezien! Staat je inderdaad wel goed. Jammer dat de tekst Defy ontbreekt en de kastvorm een beetje Tudor NorthFlag achtig overkomt, of valt het mee hoe de lugs omlaag lijken te vallen? Op het computer plaatje van de voorkant is dat niet te zien.

Mooi.

Ook jouw NA, gemist.
Had ik beter moeten opletten of de zoekfunctie moeten gebruiken.

Mooie foto’s verderop in jouw NA.

En dan niet 1 post van je horloge in ‘ZENITH ONLY’?

1 like

Goedemiddag !

24 likes

Hello you Zenithaholics

14 likes

Echt een perfecte chrono. Design, uurwerk, afwerking, historie. Blijver :grin::+1:

25 likes