Zenith only (Deel 1)

Ik vind hem zeker niet verkeerd en ook leuk dat ze bewust met titanium hebben geëxperimenteerd om de juiste kleur te krijgen.
Toch is de kastvorm niet aan mij besteed, maar zou hem wel een keer willen passen.

Moest even zoeken, maar had het in een interview gehoord,…vind het trouwens wel een geschikte vent.

5 likes

Ja. Zo cool als al die dikke kast horloges… niet.

De Speedmaster heeft dat toch ook eens gehad. Die dikke jaren ‘70 kasten. En heuer ook. Ik ben toch meer van het fijne. Vind de 42 mm Zep ook echt niet mooi.

Los daarvan. Deze uitvoering in een 1969 kast en ik koop hem. :grin:

2 likes

De combo 37mm en 12.6mm hoog is een beetje een ding misschien… Echt zoiets wat je moet passen

1 like

Dat lijkt me idd wel verstandig, sowieso als je niet eerdere dergelijke kasten hebt gedragen. Ik vond een bepaald Revero model altijd wel mooi, eenmaal om de pols was het duidelijk niet voor mij.

1 like

12 likes

Sommige vintage modellen zijn idd ook erg leuk. Heb onlangs deze binnen gekregen.

Helaas al snel weer terug moeten sturen.

12 likes

Mooi, maar een chrono en een duikersbezel? Twee timers ineen? Eentje teveel eigenlijk…

1 like

Deze vind ik ook echt prachtig, jammer genoeg niet van mij :frowning:

8 likes

Het is geen duikersbezel, maar snap wel waarom je dat zegt. Deze CP-2 is een heruitgave van de Zenith Cairelli, een horloge voor piloten. Met de bi-directionele bezel kun je eigenlijk van alles timen.

2 likes

Nee hoor, de chrono gebruik je voor je totale duiktijd en de duikring voor tussenmetingen op de verschillende dieptes.
De betere kunnen dan ook gewoon onderwater bediend worden.

2 likes

Van de fortis official cosmonauts met het lemania uurwerk had je een versie met een countdown bezel. Dat lijkt me een goede combi. De chrono telt op, en op de bezel kun je dan iets aftellen. Dan hoef je niet in de gaten te houden hoe lang het ook alweer moest, als hij op 0 staat is hij klaar.

2 likes

Hoe kan je dan zien hoe lang die al op nul staat. Kortom lijkt me niet het beste idee.

Net een deep sea chrono. Van jlc :grin:

1 like

Blijft mooi, toch niet een beetje spijt van de verkoop. Ben nog steeds blij met die van mij.

2 likes

Zo mooi zo mooi :heart_eyes:

16 likes

Als je 10min over tijd bent, dan wijst de minutenwijzer 50 aan, dus je kunt ook zien hoeveel je te laat bent. Je stelt hem 1x in op hoe lang je moet, en dat hoef je daarna niet meer te onthouden. Schijnen gevechtspiloten handig te vinden…

https://can01.anibis.ch/Luxus-Armbanduhren-Fortis-Cosmonaut-606.22.11.L/?380x285/0/60/anibis/984/770/021/RPuEdRLG006N7s0agMBnLw_1.jpg

1 like

Breitling heeft dat idd ook op enkele modellen gehad, maar voor duikers iig niet handig. :+1:

Dank voor de link/foto;

2 likes

Nee, hier is de sub dial fout, uren lopen over de minuten heen :disappointed_relieved:

Mee eens, vraag me wel af of mensen, in het datumvenster, de 1 moeilijk leesbaar vinden tussen de 10de en 19de van de maand. Vind zelf dat het te ver links in beeld is waar het venster begint.

Klein beetje.

Binnenkort een gtg waar er weer eentje is. Ga er daarna nog eens een lekker nachtje over slapen :see_no_evil: