Zenith only (Deel 1)

Het horloge kan idd veel kleuren hebben! Gewoon af en toe lekker afwisselen.:+1:

1 like

Tegenwoordig worden er door Zenith veel fraaie horloges gemaakt.
Maar ik ben zelf meer van de wat simpele en liefst vintage modellen.
Ik heb nog een Bulldozer in een nieuwe kast met Kal. 2572-2.
Dit kaliber werd overigens ook wel eens uitgebracht met een sporto wijzerplaat.
Een automatic met Kal. 2542pe ook in een nieuwe kast met blauwe wijzerplaat.
en een Automatic met Kal. 49.0 eveneens in een nieuwe oversized kast van 40 mm. en een nieuwe stalen Zenith band.
Ik wilde deze 3 Zenith’s al meenemen naar de rikketik beurs, maar dat zal nog wel even duren voordat die weer bezocht kan worden.


7 likes

Hoewel ik vaak wat meer aan de moderne kant zit dan jij, delen we geloof ik wel een fascinatie voor zowel JLC als Zenith. Altijd leuk jouw posts erover.

1 like

Die met zwarte dial is leuk zeg :+1:

Ja, dat is juist, het probleem is echter dat er veel meer mooie merken in omloop zijn.
Ik verzamel ook Mido en bepaalde modellen van andere manufacturen, zoals de Ebel Modular, een chrono met de voorloper van het kaliber dat o.a. nu in de Zenith chrono zit.
Het merk Wittnauer heb ik ook in de collectie, met name omdat de meeste uurwerken van Longines zijn en de onderdelen dan ook uitwisselbaar zijn met dezelfde kalibers. Indertijd werden de uurwerken vanuit Zwitserland geïmporteerd en zo in de kasten van Witnauer gemonteerd.
Dat werd trouwens ook gedaan met de uurwerken van JLC, die werden in Amerika direct gemonteerd in kasten die in Amerika werden gemaakt en gingen de verkoop in onder de naam le Coultre, reden hiervoor was het ontduiken van de importheffing door de belastingdienst.

1 like

Ik vind de bovenste twee het leukst, enkel moet een beetje wennen aan de kast van de witte. Alhoewel ik die qua wijzerplaat en door het ontbreken van de datum erg mooi vind. :+1:

Heeft die trouwens een originele band?

1 like

Nee, die Bulldozer is wel een nieuw ongedragen uurwerk en een nieuwe kast maar geen Zenith band.
De laatste oversized met kal. 49.0 heeft eveneens een nieuw uurwerk en een nieuwe kast en nieuwe Zenith band en is ook ongedragen.
Ik had al die uurwerken en kasten nog liggen, maar door tijdgebrek kwam ik er niet aan toe.
Het voordeel nu met die corona perikelen kom ik er wel aan toe door het thuisblijven.

1 like

Belangrijker je vind het ook leuk om te doen!
Door Corona heb ik het helaas juist extreem druk, maar anders zou ik ook zeker bezig zijn met een paar projecten die hier aan het stof happen zijn.
Zoals aangegeven leuke modellen en zou er ook zelf lekker van genieten. :+1:

1 like

Wel, maak jouw borst maar nat, ik heb hier nog ontelbare stof happende projectjes liggen.
Hopelijk komt er nog het een en ander af voordat ik ga hemelen.

1 like

Laten we daar nog maar niet aan denken en lekker genieten van de projecten!

1 like

Deze besteld. Maar eens proberen…

Die kleur blauw lijkt me inderdaad perfect. Zat net te kijken en denk dat een lichtere band ook prima zou kunnen, zodat het een beetje in de buurt komt van de markers.

1 like

Wel, die wijzerplaat is niet zwart maar marine blauw, wel bijna zwart.
Je zat er dicht bij.

1 like

Groen werkt ook!

9 likes

Ook mooi inderdaad, komt toch ook een beetje terug in de luminova, die een beetje een groene tint heeft. Moet ook zeggen dat ik een neutraal stiksel (gelijk aan de kleur van de band) mooier vind.

1 like

18 likes

Deze topper maar weer uit de mottenballen gehaald.
Al heel vaak bijna verkocht maar blij dat ik hem nog heb.

Zal het plexi maar even poetsen; de smetteloze plaat komt dan wat beter tot zijn recht.

16 likes

Mooi!

1 like

Eerder vandaag

29 likes

Wat een geweldig fraai horloge is het toch!
Dit bandje kan die ook prima hebben.

2 likes