1 Horloge voor het leven?!

Ik had voor dit verhaal voor nieuw gekozen .
Waarom?
Omdat het horloge dan volledig jou levensverhaal bevat en 0 voor geschiedenis heeft. Dst vind ik mooi!

Qua duikers. Ja de sub (geen datum) is dan de absolute winnaar om dit te doen.
Omdat deze nooit zal gaan vervelen of vloeken als je ouder gaat worden. Het is een neutraal horloge, dus altijd perfect.

Ik moet dit toch zeggen .
Nog beter zou een explorer1 zijn.
Dat horloge is nu en voor altijd prachtig en zal passen in elke levensfase en levensstijl .

Mooi idee, al ben ik voor meer is beter wil niet zeggen dat ik jou idee niet geweldig kan vinden.
Ik hoop ook dat mijn horloge en de daar aan vast klevende momenten van mijn leven op die manier en waarde zullen worden doorgegeven.

3 likes

Ja vind die echt supergaaf. Vind het ook heel mooi om te kijken hoe lang je een horloge zou kunnen ‘pushen’ je koopt dan een horloge dat al tientallen jaren oud is en dan ga je er alsnog zelf mee gaan zwemmen en op cafe enz. Die horloges leven gewoon langer dan jou en zullen ook langer blijven leven dan jou (als je er goed voor zorgt).

1 like

Klein tikfoutje, moet geeft zijn :laughing:
Nog een aanvulling: voor een horloge voor het leven met een eigen verhaal zou ik opteren voor nieuw ipv vintage.

Nieuw kopen en zelf vintage laten worden , overigens 1 horloge voor het leven … ?
Smaak veranderd , vond heeeeeeeellll andere horloges mooi toen ik 18 was , had ik nu met een horloge voor het leven rondgelopen waar ik nu niet heel blij meer mee zou zijn :frowning:

1 like

Weet je nog wat je grail was op 18 jaa t.o.v. nu?
Ben eigenlijk wel nieuwsgierig.

Iemand anders die ook zo’n vergelijking wilt geven?

1 like

Grail toen? Gewoon een leuke Hugo Boss. Klik!

Oeff, nee dat heb ik dus nooit gehad.

1 like

Als je een horloge van een paar ruggen koopt ligt ie waarschijnlijk de helft van de tijd in de kluis of verstopt onder je bed. Die ga je echt niet meenemen op je vakantie naar Llorrett de weetikveelwaar. Die gaat de helft van de leuke / belangrijke gebeurtenissen in je leven missen. Ligt je vrouw te bevallen, sorry schat ff naar huis horloge vergeten. Je kan beter naar aanleiding van een goede gebeurtenis in je leven een leuk horloge kopen. En dan heb je er op een gegeven moment een paar die je financieel kan hebben.

2 likes

Jawel. Deze blijft de bom. Alles is circulair.

1 like

Waarschijnlijk is de nieuwe generatie al eerder zelfbewust. Veel sterkte allemaal! :smile:

2 likes

Gewoon zelf sparen voor het horloge wat je wil hebben.
Als je steeds een beetje geld opzij legt voor een horloge, dan heb je de tijd om na te denken over welk horloge je wil hebben.

En als je dan genoeg gespaard hebt, en je droom horloge bemachtigd, lekker ervan genieten. Niet denken, deze moet een leven mee. Dragen dat horloge!

2 likes

Horloge niet dragen ?kom op zeg , draag hem elke dag .
En jayjay … toen ik 18 was waarschijnlijk iets van een mudmaster o.i.d :slight_smile:

1 like

Ik heb ooit Panerai mooi gevonden en hoekige Bell&Ross en bepaalde Zeniths. Allemaal horloges die ik nu niet meer zou willen hebben.
Smaak kan nogal radicaal veranderen.

2 likes

Deze op mn 18e gekocht als keeper…

Nu z’n 9 andere modellen verder haha

3 likes

:grin::grin::+1:

Herkenbaar dit topic, ik had toevallig een horloge gekocht met de gedachte om hem tot het einde van mezelf te dragen. Het moest voldoen aan een aantal eisen: premium kwaliteit met lange historie, robuust, sportief en tegelijkertijd elegant. Zwitserse automaat met lange gangreserve en ultiem comfortabel wat voor mij inhoudt laag gewicht en compacte afmetingen (met name de hoogte, wil hem 24/7 kunnen dragen) en voorzien van zeer soepele band met gecurvde links + zachte siliconen band voor afwisseling (stemming/vakantie).

Op zich is me dat goed gelukt met de Mido Ocean Star Captain V Titanium Cal. 80
Ik had met oog op de lange duur alvast extra banden, clasp en reserve bezel aangeschaft zodat ik in een keer klaar was voor de komende 50jr. Kan ik zeker aanraden, als het horloge net uit is, is er makkelijker aan te komen dan wanneer je 15jr verder bent. :+1:

Maar toch iets in mijn bol gekregen waardoor dit mogelijk een andere wending krijgt. :joy:

4 likes

Ik zou zeggen zoek eerst maar eens een hobby.

1 like

Echt he!

Horloges ofzo.

3 likes

Prachtig horloge. Clean, zonder allerlei tierelantijntjes :slight_smile:

1 like

Op mijn 18e? Toen wilde ik een motor! :stuck_out_tongue:

Die is er ook gekomen trouwens :slight_smile:

1 like