🔒 2016: Welke vintage draag je vandaag?

Vandaag deze op Ko band :thumbsup:

26 likes

Dat is een mooie rommelmarktvondst!

De lume zal ooit wel top zijn geweest bij de 6217, maar nu is het vrijwel helemaal weg (heel lichtjes nog soms).

Speciale gebeurtenis: Zus ontvangt diploma.

Vader en zoon mooiste klokjes om:

Lincoln automatic en Candino automatic

(datum moet nog even goed worden gezet ;))

7 likes

Ach 20-25 jaar geleden was dat nog best te doen op de markt, nu al jaren niets leuks meer gespot. Van mijn Seiko is de lumen nog aardig intact maar die schat ik ook behoorlijk jonger in dan de jouwe, denk je ook niet?

@domega Het Seiko 7009 uurwerk is gemaakt van 1977 tot 1997, afgaande op de stijl zou ik hem dus jaren 80 schatten… Met het serienummer zou het nauwkeuriger bepaald kunnen worden :smile:
De Seiko 6217 van @Utrecht2 is gemaakt vanaf 1964 dus het zal zo’n 20 jaar schelen :wink:

2 likes

Thx maar deze Seiko heeft rugnr 7005-8052 dus misschien toch nog ietsje ouder?

Whoops, ik dacht te lezen 7009 :wink: Het 7005 uurwerk is in ieder geval geïntroduceerd in 1969, de einddatum weet ik niet, maar dan zou het dus een horloge uit de jaren '70 zijn :wink:
In ieder geval een erg gave duiker! :thumbsup:

1 like

Zag hem zojuist op een oude forum post omschreven als Poor man’s Submariner - dus dat klopt in elk geval :relieved:

Vorige maand is deze 50 jaar geworden…:slight_smile:

De 6217 World Time was er inderdaad vanaf 1964 (zelfde uurwerk), de duiker kwam in April '65 op de markt. Grappig detail: alleen de eerste paar maanden was deze er ook met kleine kroon, de 6217-8000 (in tegenstelling tot de 8001 met grote kroon vanaf juni/juli '65). Veel 8000 modellen worden met grote kroon aangeboden helaas…

2 likes

'69
Met hippe kleurtjes

3 likes

Echte bootschoenen dragen het label ‘Sebago’ en worden Docksides genoemd (in België althans) :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

21 likes

Ah om te plankzeilen

:grin:

Via ebay? Groeten van het broertje.

9 likes

9 likes

Avondwandeling met de Leonidas om de pols. De details op de wijzerplaat vind ik geweldig. Pure emotie! :+1:

Groet, Glenn

17 likes

Komt inderdaad van Ebay. Heb je hem zien staan?

Bauhaus vandaag

19 likes

Is deze Olex een hommage aan Rolex? :slight_smile: