🔒 2016: Welke vintage draag je vandaag?

Samen met een glaasje 43

4 likes

En een geil, roze broekje.

2 likes

Terlana op een Russische Bund

Met een van mijn favoriete uurwerkjes: AS 1130

5 likes

https://cdn.meme.am/instances/500x/58455724.jpg

2 likes

[URL=http://s913.photobucket.com/user/toontje-66/media/explorer%2016550/20160522_152916.jpg.html]

[/URL]

7 likes

De BWC op leer :thumbsup:

19 likes

4 likes

Een Elka watch uit 1958.
Dit horloge kreeg mijn vader(mijnwerker) aangeboden op zijn 25jarig dienstjubileum.
Het klokje loopt nog steeds als een tierelier ondanks het feit dat het nog nooit een servicebeurt gehad heeft.
Dat wordt dus tijd.
Het liefst ga ik dat zelf doen, maar of ik ooit zover kom…?
De getoonde foto met een macrolens gemaakt laat eigenlijk een ontoonbaar object zien(in het echt ziet het er minder onooglijk uit) waarin een Zwitsers ETA-uurwerkje verstopt zit.
Mijn vader heeft dit horloge weliswaar bij iedere activiteit gedragen, maar imho moet Elka zich schamen voor het kastwerk welk zij voor de “gewone” mijnwerker over had.
Ik ben echter trots dat ik dit horloge mag dragen.
Misschien dat een nieuw glaasje niet zo verkeerd is, maar dan is het horloge wel niet meer origineel…

8 likes

Mooi erfstukje!
Zitten er barsten in het glas? Als het alleen maar krassen zijn kun je met schuren en polijsten enorm veel bereiken en kun je toch het originele glas behouden.

1 like

Nee er zitten geen barsten in.
Ik heb al deels met zilverpoets geprobeerd, maar de randen(dat is goed te zien op de foto) zijn dof gebleven.
Misschien dat ik bij een servicebeurtje(als het plexiglas er af is) nog eens een poging kan wagen.
Dank je wel voor je enthousiaste reactie!!!

Groet,
Jo

1 like

Het is inderdaad wel makkelijker als het glas eraf is. Overigens zul je bij een glas dat zo beschadigd is wel echt met schuurpapier moeten beginnen om alle diepe krassen weg te halen. Eerst P2000 en dan P3000; misschien nog grover beginnen. Daarna pas met poets aan de gang.
Succes in elk geval!

Dank je voor je tip!!!

Gaaf ik verzamel ELKA en vind het prachtig dat dit erfstuk in jullie familie is. Elka plak-merk van de eerste Rolex dealer in Nederland met ook eigen horloges van met hoge kwaliteit, er is op HF e.e.a. over te vinden. Maar de goedkope kast is mogelijk op verzoek van de Staatsmijnen gebruikt om de kosten te drukken?

2 likes

1601?

Funky vandaag :smile:

12 likes

Nog een bruintje vandaag.
[URL=http://s3.photobucket.com/user/tombeur/media/IMG_20160825_092950_zpseepvj6dd.jpg.html][/URL]

21 likes

Super! Heel gaaf dat je hem nog hebt.

Ik ben het met @wbcoupe eens, gewoon even het glaasje polijsten. Misschien inderdaad eruit halen, netjes schuren en polijsten en dan weer erin zetten, dan gaat hij shinen! Niets zo mooi als een goed gebruikt klokje met een glanzend heldere plexi. Misschien moet je de topics van @wbcoupe over het ‘overhaulen’ van zijn PR516’s eens lezen als inspiratie. Het heeft mij over de drempel getrokken om ook zelf eraan te beginnen :wink:

2 likes

6 likes

Yep​:+1:t2::blush:

Kirovskie-crab
Op eigen band.

12 likes