2017: welke vintage draag je vandaag?

Eberhard quartz uit de jaren 70. (Esa 9180)

11 likes

Duits design - nog snel even samen op de foto voordat ā€¦

8 likes

Net het Omega Extract ontvangen, leuk :+1:

21 likes

17 likes

Voordat die het veld moet ruimen, zonde.

1 like

Deze Seiko 6306-7001 heb ik nu al zoā€™n 4 jaar. Gekocht van een ouder stel wat in de jaren zeventig als onderzoekers gestationeerd waren in Japan en dit JDM model daar kochten, waar het na vijf jaar dragen in de la belandde.

14 likes

Leuk dat je die achtergrondinformatie hebt! En natuurlijk erg mooi klokjeā€¦:wink:

1 like

Prachtig! Een 6306 in deze conditie is tegenwoordig ook serieus wat waard :scream_cat:

1 like

Ja heel leuk! Waren ook ontzettend aardige mensen. Ik doe dit horloge ook nooit meer weg, zeldzaamheid, prijs en het verhaal maken het zoā€™n leuk horloge. Naast dat het natuurlijk een klassieker is.

1 like

Ja, dat had ik al door inderdaadā€¦ Heb "m op Marktplaats gekocht voor 275,- euro geloof ik. Kwam wel bijna het dubbele aan een volledige service bij, maar loopt perfect ever since.

2 likes

7 likes

In alle eerlijkheid heb ik geen idee waar ik naar kijk, maar ik vind hem wel een toppertje.

1 like

Dure horlogemaker heb je dan :sweat_smile: Het resultaat mag er in ieder geval zijn en dat is het belangrijkste :grin:

1 like

Mezelf even quoten dan maar :stuck_out_tongue:

Deze 1955 eerste generatie Marvin Flying Dutchman - het officiele KLM horloge in de jaren '50 en '60. Heeft een zĆ©Ć©r kwalitatief automatic inhouse calibertje onder de kap; caliber 580, waarvan ook een chronometer variant bestaat. Zeer mooie ā€˜giltā€™ wijzerplaat. De 33mm volstalen kast heeft een goud-plaat laagje bovenop. Prachtige kwaliteit dit.

Extract van de Marvin website:

Its name evokes the heroes of aviation: Icarus; Wagnerā€™s ghost ship; the name of KLMā€™s planes. Created in 1955 with two new calibers, the 580 and the 580P for the chronometer version, it accompanied the partnership signed between Marvin and KLM and was the official watch of the Dutch airlineā€™s pilots.

1 like

Caravelle duiker uit 1976 weer eens.

8 likes

Het is weer Sports 100 weer !

9 likes

Deze begin jaren 70 beauty al weer een paar dagen, voor de afwisseling voor morgen maar weer eens iets anders klaarleggen :grin:

9 likes

Vandaag deze 6206-8040 binnengekomen. Prachtig klokje uit 1966. De prijs was zeer mooi, helaas dat de douane een graantje mee gepikt heeft. Binnenkort wil ik er een klein verslagje van maken, hoop dat het lukt.

12 likes

Vandaag mooi weer voor de GMT, met een bandje wat ik graag wilde hebben maar niet meer wordt geleverd. @GuillaumeNOS was zo aardig zijn exemplaar te verkopen! Nogmaals dank!

10 likes

Ken je deze Seikomatic site al? Die staat boordevol info over deze modellen (wel even de google translate aanzetten)

http://matic6246.web.fc2.com/

2 likes