22mm rubber band in 21 kast

Ik ben voor de Omega PO 600M 43,5mm op zoek naar een rubber band.
Nu is de standaard bandbreedte aan de kast 21mm en juist in die maat is de keuze erg beperkt.
Voor 22mm is er veel te krijgen, ook van Omega zelf.

Wat denken jullie, gaat een 22mm rubber band of ander zachter materiaal dan staal, passen in de 21mm opening? Of gaat dat dan bol staan? Mijn vrouw wist het deze keer niet beter, dus daarom maar even Google geraadpleegd. Daar staat dat bijna iedereen dat doet, sommigen spreken zelfs van de ‘gouden regel’ dat je met rubber/leer ALTIJD 1mm groter moet nemen!?

Verder vroeg ik me af of de gaatjes voor de pennen bij alle PO’s op dezelfde plek zitten, zodat ook oudere banden evt. een optie zouden zijn.

Verder nog even de mededeling dat de PO met het 8900 kaliber zéér accuraat loopt! Afwijking over een week is 0 (nul!) seconden!! Even accuraat (tot nu toe) als de Aerospace Evo! En dat voor mechanisch.

Ongelooflijk. Efin, ik dwaal af…

Graag jullie advies/mening/wellicht aanbiedingen?/tips waar evt. te kopen/etc. m.b.t. 22mm banden in 21mm lugs.

B.v.d.

gr. Traveler.

Ik had een Oris 65 met 21 mm lugs. Het lukte om daar een rubbere tropical band van 22 mm op te monteren. Als je goed keek zag het er wel een beetje vervrommeld uit.

Soepel rubber als bonetto cinturini is perfect, heb dit zelf al geprobeerd en verliep probleemloos. Je zag het verschil amper.

Koop vooral geen te kleine band, dan krijg je dit.

Ja, als de band te smal is heeft het rubber meer speling om aan je pushpin te trekken. Dat is geen goed idee. Ik heb het met een BC bandje op mijn Seiko SKX009 ook wel eens gehad. Maar dat was gelukkig op het Albanese strand.

Haha ik moest aan deze meme denken

4 likes

Zou het rubber van een originele Omega band voor PO met 22mm lugs ook soepel genoeg zijn om er een beetje fatsoenlijk tussen te krijgen én dat het er ook nog normaal uitziet?

Wil die gok eigenlijk wel wagen met in het achterhoofd het idee om anders het rubber met een scherm stanleymesje 0.5mm weg te snijden.

gr. Traveler.