24-Uurs horloges

Deze Tissot van jou is echt prachtig! Welk model is dit?

Tissot t12 “navigator” of zo iets. Leuke ebay zoekterm :slight_smile: (tissot t12 dus)

1 like

Thanks! Echt heel gaaf :+1:t4:

1 like

Mijn andere 24 uurs, Sturmanski Traveller

8 likes

Mijn 24-uurs Swatch…

4 likes

Helemaal mee eens. Een ‘onthaaster’ heb ik het genoemd (topic voor geopend destijds).
En de 12 boven, 24 onder…zo hoort het.

1 like

Mijn Bulova Accutron Marine Navigator met drie gekoppelde uurwerken staat op het bureau

4 likes

Voor de liefhebbers die niet de bank willen kraken het volgende. Ik heb eerder al mijn Inizio getoond van Jacopo Dondi, gelimiteerde eerste serie van dit merk van in totaal 250 stuks per kleur.
Hierbij de foto nogmaals…
b07ee6db923dae120b9486ccb636ca615ddde740_1_690x388

Oh en nee ik doe hem niet weg…
Maar, ze hebben zojuist de tweede serie aangekondigd; The Cambio, check www.jacopodondi.com. Naast de witte en zwarte dial worden er binnenkort nog andere kleuren bekend gemaakt.

Dit wordt trouwens geen gelimiteerde versie maar voor de prijs van net geen 300 AUD, oftewel minder dan 200 euro krijg je een mooi ontwerp, geweldige bouwkwaliteit en de leren bandjes zijn van zeer goede kwaliteit. De gelimiteerde zwarte inizio is trouwens nog wel beschikbaar.
Zelf ben ik benieuwd naar de nog uit te komen kleuren.
Mocht je denken wow die wil ik hebben vergeet mij dan niet te noemen (Eddio), mischien krijg ik dan zelf nog een leuke korting.
Oh en als men interesse heeft in meer fotos van de mijne let me know.

3 likes

Witte plaat is zonder meer de mooiste uitvoering.

Wat wel weer raar is je noemt je merk naar Jacopo de’Dondi, maar maakt je wijzerplaat anders.
Zie op de kerkklok dat 24 uur rechts Zit (op 3 uur) maar zelf zit je hem op 6 uur…

Foto’s weggevallen door Photobucket’s nieuwe policy.
Hier zijn ze weer:


5 likes

Ook ik ben een fan van 24-uurs horloges. Heb een paar verschillende Raketa-uitvoeringen waaronder deze hieronder. En er is een 24-uurs Vostok onderweg vanuit Rusland, die zal ik posten als 'ie over een week of wat in NL is gearriveerd.

6 likes

Doe ik voor de gezelligheid mij Raketa erbij. Heeft als extra aardigheid een verstelbare wereldtijden bezel Erg leuke horloges voor erbij, en als discussie stuk op verjaardagen.

O ja de bezel van die @Dotx geeft de wacht verdeling aan op schepen. Ook interessant.

3 likes

Nog een paar Raketa´s


3 likes

wacht verdeling?

betreft ook inspiratie en geen kopie. Vind de verdeling zo echt super strak. En de 12 uur bovenaan zoals het hoort…

Voor diegenen die niet weten waar je het over hebt:

24 uur op rechts. :slight_smile:

3 likes

Ja de tijd dat een zeeman in functie moest zijn. 4 uur op en 4 uur af. Dat zou de Russische verdeling zijn. De rode balk zijn dan de nacht uren. (honden wacht).

2 likes

Ik vind de afleesbaarheid prima, binnen een halve dag gewend, ergens leest het voor mij heel logisch. Ik heb de Airman van selie overgenomen en ben er nog steeds blij mee.

8 likes

Ik mis hem soms. Zeker wanneer ik weer een van jouw foto’s zie langskomen.

1 like