2e Mauthe binnen

Bovenstaand topic van mij was al gewijd aan een grote onbekende op dit forum: Mauthe.

De 1e.

Gisteravond deze carré binnengekregen, ongeveer begin 60er jaren, net zo oud als mijn andere Mauthe dus.

Beide beschikken over het Mauthe-inhouse-kaliber 612F met Stosssicherung. Afmetingen van deze 29 x 29 mm.

Loopt prima, afwijking gemeten na 16 uur: + 10 seconden.

9 likes

Mooi span zo :smile: Geniet ervan!!

1 like

Mooie aanwinst, veel draagplezier :+1:
Denk dat ik ook maar eens op zoek ga.

1 like

Leuk! Inderdaad leuke horloges van dit merk. Er is op het web wel wat over te vinden.
Toen ik je post las ging er een lampje branden en bedacht ik dat ik er zo’n 2 jaar geleden ook een had ‘gescoord’ (rommelmarkt of Rikketik denk ik? ; weet het niet meer precies). Ik weet ook zo gauw niet meer wat voor werkje er in mijn exemplaar zit. Jouw Mauthes zien er nog erg mooi uit. Ik moet er nog eens wat werken aan die van mij. De wijzerplaat kan wat schoner, er moet eigenlijk een nieuw glaasje op en ik denk dat de witte seconden wijzer ook niet origineel is, naar mijn idee zou die goudkleurig moeten zijn. Wel kwaliteit deze klokjes en ook mijn exemplaar loopt uitstekend.
Hier wat prentjes:

3 likes

Ik kwam deze link tegen over het merk met een paar verwijzingen;

http://forums.watchuseek.com/f11/mauthe-384776.html

Mooie horloges overigens.

1 like

Mooie set, en allebei in zeer nette staat; veel plezier ermee!

1 like

Je hebt twee leuke Mauthes!
Mauthe is een leuk merk als je van vintage horloges houdt.
Ik ben ook heel blij met deze, inmiddels wel een beurtje gegeven en een nieuwe band.

3 likes

Prachtige horloges,
ik heb ooit in het bezit van een Mauthe pendule geweest met een
schitterende klank, jammer is nu weg !

1 like

Bedankt voor alle leuke reacties en de extra info.

Toch nog meer Mauthes op het forum dan gedacht! :smile:

De Mauthe beschikt trouwens over de volle 42-urige gangreserve alsook aangegeven door Ranfft.

1 like

Was zeker als pb bedoeld :sweat_smile: Ziet er leuk uit Frank maar maak ff pas op de plaats. Maandje terug net 2 leuke vintages binnen met Nederlandse achtergrond en zit nu geloof ik op 26 klokjes…:grimacing:

1 like