2nd gen MN straps van Erika's Originals

of dat van de zijkant met nieuwe materiaal en manier van weven verholpen is zal de tijd leren. Zij positioneert zich als een kwalitatief product dat nu inhouse wordt geweven en gemaakt, met ruime opties om te personaliseren. Je weet dat veel horloge liefhebbers daar gevoelig voor zijn.

Daarnaast is ze nu met #erikaontour bezig waarbij je haar en de straps kan ontmoeten. Ik vind dat slim, want zij is het product. 29-31 december is ze in Amsterdam. Je kan contact met haar opnemen voor een meeting.

Anyway, net als bij horloge zijn er zat die daar minder om geven en kiezen voor zuludiver, cheapestnato of Alibaba variant.

4 likes

Oefening baart kunst. :grinning:

De constructie van die bandjes is gewoon heerlijk.
Heb nog geen zuludiver of andere variant geprobeerd. Heb nu al teveel bandjes. Hoewel een 22 mm nog zou kunnen voor de kamasu bedenk ik me net.

Zit jij in de marketing ?
Godskolere ik zou het bijna gaan geloven, bijna dan :joy:

1 like

Nee, wel opgelet tijdens de marketing lessen. :joy:
Ik observeer vooral hoe zij het doet. Wellicht mede als reactie op de prijsvechters.

1 like

Overigens juich ik dit soort topics toe

Kwestie van oefenen!

Net als dat haakje van een bh :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Ik zei al: ik ben fan en bezitter van div 1st gen MN straps van Erika.

De rest is idd fraai stukje marketing… Hope it works for her. Internationaal dan. Want in NL kiezen we dikwijls toch graag voor de portemonnee ipv kwaliteit/premium.

Cheers

2 likes

Apple doet het hier in NL anders aardig goed. :sunglasses:

Samsung nog beter…

1 like

Ben ik de enige die dit nogal ver vind gaan?
Hebben we het nu over een rockband of over elastische horlogebandjes?

5 likes

Spullen verkopen maar zelden of nooit vanzelf. Vind ervan wat je vindt, maar ze heeft iig een onderscheidende aanpak…

2 likes

Dat is zeker waar, ik snap opzich wel dat ze zich nu op een hoger segment richt (o.i.d.).
En misschien snap ik zelfs het fenomeen dat ze langs verschillende plekken gaat met haar bandjes.
Persoonlijk had ik het dan weer niet Erika on tour genoemd.
Maar goed wie ben ik he, ik verkoop geen elastische bandjes :thinking:

3 likes

Voor mijn tunas heb ik een vintage MN strap in gebruik (dunne groene en een dikke zwarte) en ik heb een keer een “standaard” nieuwe MN strap besteld om te kijken wat het verschil nu was. De vintage strap is zo verschrikkelijk veel comfortabeler (zachter, 2x zoveel rek) dat de 10 euro extra ten opzichte van het nieuwe materiaal het voor mij wel waard is.
De afwerking van het metaalwerk (met gegraveerde M “ankertje” N) is wel een stuk minder van kwaliteit dan de sluitingen van een jaar of 3 geleden, gepatineerd is gladder, minder scherp langs de randen en voelt gewoon anders aan.
Deze next gen ziet best uit, maar aangezien de huidige set die ik heb nog geen tekenen van slijtage vertoont weet ik niet of ik daar een van zal aanschaffen.

3 likes

Ja precies, dat was ook nooit mijn sterkte…:stuck_out_tongue_winking_eye:

Je zegt dat ze perfect zijn voor een BB, een horloge van duizenden euro’s. Tov de prijs van zo’n blackbay is het bandje 1% duurder geworden en kost nu in totaal 3% van de prijs van het horloge. Poe poe dat is wel duur ineens :wink:

3 likes

There. You said it. Gewoon flink blijven oefenen met dat elastiekje om de pols en op termijn wil je (bijna) niets anders meer… :wink:

Point taken. Natuurlijk moet prijs accessoire/bandje zich wel verhouden tot prijs horloge… ook al is er ergens een plafond/max.
Ik vergeet wel eens dat niet iedereen hier een Omega, Rolex, Grand Seiko of Tudor bezit…

Cheers

1 like

Dat klopt en is niet erg. Maar die mensen gaan dan eerder voor de watchgecko en cheapestnato straps variant.

2 likes

Die van Watchgecko heb ik prima ervaring mee, bij cheapestnato krijg je precies wat de naam zegt is mijn ervaring.

3 likes