Aanschaf nieuw horloge

Hallo allemaal,

Ik wil graag een nieuw horloge aanschaffen en zou jullie hulp daar goed mee kunnen gebruiken.
Ik ga dit jaar 5 maanden reizen naar zuid amerika en wil hem daar graag kunnen gebruiken. Allereerst moet hij dus prettig dragen, tegen een stootje kunnen en bestand zijn tegen hoogte en het liefst ook waterbestendig tot 5 ATM.

Zelf vind ik een horloge altijd mooi als hij een ietwat minimalistischer design heeft en niet te groot is, zodat hij zowel zakelijk als casual gedragen kan worden.

Mijn budget ligt ongeveer rond de 300 euro.

Hebben jullie suggesties?

Alvast bedankt!

2 likes

Een duiker van Seiko op staal? Een SKX007, SKX009, of een van de Turtle modellen? Zijn tot 200m waterdicht. :grin:

1 like

Citizen AS2050-10A :
Radiogestuurd EU
Saffier
Eco-Drive Gangreserve:180 dagen
10 Bar
Diameter 40 mm

3 likes

Denk idd dat de seiko’s het meest aansluit op je vraag, fijne horloges btw

Als het ook digitaal mag zijn:

4 likes

Voor Zuid-Amerika zou ik lekker zo’n Casio nemen inderdaad!

1 like

@Wout777 Ik wil graag het horloge ook blijven dragen na zuid amerika en zie mezelf een casio niet in mijn vrijetijd dragen eerlijk gezegd. Mijn vorige horloge was er een van MVMT, is helaas overleden ondertussen, maar vond dat een erg mooi model.

@ALPaGio Ziet er erg mooi uit, naar zoiets ben ik op zoek, ga ik zeker overwergen!

3 likes

En anders zou je nog kunnen kiezen voor een Citizen NY0040! Lijkt op de SKX007, maar heeft de kroon links. Ook perfect voor op vakantie.

Dat is idd een mooi horloge en op staal zou die perfect zijn in een warm klimaat.

Prima automaat 10ATM waterdicht, diameter 42mm.
http://www.monsterwatches.nl/product/snzg13/
Je kan er makkelijk een andere band op zetten.
Canvas bijvoorbeeld:

2 likes

Enkele suggesties

1 like

Ik zou sowieso geen leren band nemen in warme gebieden.

Voor de rest Seiko altijd prima idd!

Ja als je gaat avonturen, G-Shock, ProTrek, Garmin of Suunto…

De Citizen eco-drive die Thijs noemt is een topper voor op reis. Geen omkijken naar, 200 meter waterdicht, loopt keurig op tijd en met een canvas bandje of een tweedelige NATO heerlijk te dragen. En dat voor nog geen 200 euro nieuw. Ik heb hem zelf ook en draag hem heel regelmatig.

2 likes

Iig geen ‘possy’ horloge. Want die heb je niet meer na 5 maanden in Zuid-Amerika

Waar koop je die voor onder de 200 euro?
En heb je die ook in een andere kleur dan wit?

Ik zou voor zoiets gaan…Nog wel te vinden met stalen band(ratcheting) rond de €250, makkelijk als je pols krimpt of dikker word) 200 m waterdicht, echt super lume!!
Is meer een ‘dressy duiker’ vind ik


Ook leuk in het blauw op rubber😊

Ze noemen deze serie ‘Excalibur’

Succes met je zoektocht!!

Zie hier voor meer info van de mooie review van Wander…

2 likes

Ik weet niet wat je in die 5 maanden gaat doen.

Tenzij je aan jet strand gaat liggen of rond je hotel blijft plakken, moet je misschien de voorkeur geven aan een horloge met GPS, inlezen van routekaarten en ‘back to start functie’. Alarm, kompas en waterdicht.

Ik zou dus de voorkeur geven aan een Suunto of Garmin.

Enkel EU wordt ondersteund. Maar wellicht met een paar kilometer antenne & staand op een hoge berg in de Andes, dat je het lukt om synchroniseren? :wink:

Een digitale optie, en voor Seiko minimalistisch maar met hoogtemeter.