Aanschaf nieuw horloge

Ik zou sowieso geen leren band nemen in warme gebieden.

Voor de rest Seiko altijd prima idd!

Ja als je gaat avonturen, G-Shock, ProTrek, Garmin of Suunto…

De Citizen eco-drive die Thijs noemt is een topper voor op reis. Geen omkijken naar, 200 meter waterdicht, loopt keurig op tijd en met een canvas bandje of een tweedelige NATO heerlijk te dragen. En dat voor nog geen 200 euro nieuw. Ik heb hem zelf ook en draag hem heel regelmatig.

2 likes

Iig geen ‘possy’ horloge. Want die heb je niet meer na 5 maanden in Zuid-Amerika

Waar koop je die voor onder de 200 euro?
En heb je die ook in een andere kleur dan wit?

Ik zou voor zoiets gaan…Nog wel te vinden met stalen band(ratcheting) rond de €250, makkelijk als je pols krimpt of dikker word) 200 m waterdicht, echt super lume!!
Is meer een ‘dressy duiker’ vind ik


Ook leuk in het blauw op rubber😊

Ze noemen deze serie ‘Excalibur’

Succes met je zoektocht!!

Zie hier voor meer info van de mooie review van Wander…

2 likes

Ik weet niet wat je in die 5 maanden gaat doen.

Tenzij je aan jet strand gaat liggen of rond je hotel blijft plakken, moet je misschien de voorkeur geven aan een horloge met GPS, inlezen van routekaarten en ‘back to start functie’. Alarm, kompas en waterdicht.

Ik zou dus de voorkeur geven aan een Suunto of Garmin.

Enkel EU wordt ondersteund. Maar wellicht met een paar kilometer antenne & staand op een hoge berg in de Andes, dat je het lukt om synchroniseren? :wink:

Een digitale optie, en voor Seiko minimalistisch maar met hoogtemeter.

Een gebruikte Victorinox Inox. Robuust, staal, rubberen band en geen overbodige poespas.

3 likes

Wie weet , als jij dat zegt :smiley: misschien wel.

1 like

Beste idee tot nu toe wat mij betreft.
Kan tegen stootje (wat heet), een behoorlijk net horloge (ook in duiker te krijgen overigens), ook voor na Afrika dus te gebruiken…

Wordt het een wereldreis dan ? :smile:

Dit is tot nu toe wel het mooiste horloge, maar ik zou voor een Seiko SKX gaan, dan heb je na de reis ook gelijk een klassieker en absoluut een liefhebbers-horloge

Tja…willekeurige Certina…altijd goed :smile:

Is het geen optie om voor je vakantie een Casio te kopen van een paar euro en daarna van het resterende budget het horloge te kopen dat je echt wilt?

Gps,hoogtemeter,hartslag,diepte,temperatuur…je zal t amper tot nooit gebruiken.
Geloof me,je gaat echt niet om de paar uur kijken hoe hoog je zit of waar je bent.
Vind je dat gewoon leuk? Prima,gewoon lekker doen.
Leuk voor n foto tussendoor maar meer niet.
Koop gewoon n relaxte duiker die de meeste hier aanraden.Heb je daarna altijd wat aan.

Wat dacht je van de Casio Duro MDV 106, mooi duikersklokje voor een prikkie.
Niet erg als er een kras op komt of gejat wordt (gebeurt helaas ook) en is waterdicht.

Zag laatst een mooie Revue Thommen Professional Diver a 350 EUR op een welbekend horlogeplatform. Vrij fors (45mm), maar wel een tophorloge voor de prijs.

@Wout777 Misschien dat ik dat ook wel ga doen

@FransT Helemaal mee eens, behalve dat ik wel eens duik, en dus het liefst een horloge zou hebben die ik dan om kan houden is dit geen wekelijkse activiteit. Over het algemeen vind ik die duikers, ook de hierboven genoemde te groot en zie ik mezelf die horloges niet snel dragen op nettere gelegenheden…

Zonder bezel zijn ze maar mondjesmaat te vinden in 200m WR, en dan vaak ook duurder dan 400 Euro.

De Tissot T0554301101700 doemt in m’n hoofd op:

Makkelijk op leer of rubber te zetten, breed inzetbaar horloge, 200m WR, automaat. Wel pas voor 500 Euro te vinden met wat speurwerk.

Dan de Certina DS first Aqua.

Van hetzelfde laken een pak, maar ook wat duurder.

Voor rond de 450 ballen kun je een Certina DS Action quartz scoren. Die zijn ook 200m WR en zonder tierelantijnen ontworpen.

Deze staat bij Hudson Bay in nederland, geloof het of niet.

Maar de koning van de vakantie-horloges die onder de radar vliegen, toch duik-vaardig zijn en multifunctioneel inzetbaar blijven is de SARB017 Alpinist.

Voor 435 Euro heb je 'm inclusief import en kosten in huis. 200m WR, goede lume, 39mm klein, onopvallend, mooi en op NATO ook zeer goed te dragen.

Sorry van dat budget. Als je onder de 300 Euro wilt blijven kom je vaak in de 100m WR horloges terecht, dus uit tijdens het snorkelen. Of je hebt legio 200-Euro of minder duikers van Citizen / Seiko / Orient / Invicta / Deep Blue die allemaal die bezel hebben.