Advies betreffende een Breitling GMT chrono matic met mankementen

Hoi,

Ik heb een Breitling GMT chrono matic ref 2115 uit de jaren 70. Zelf weet ik uitzonderlijk weinig van horloges maar heb ooit op advies op dit forum mijn horloge ergens laten herstellen. Jammer genoeg is de herstelling niet ‘‘goed’’ uitgevoerd en is er een wijzer verloren gegaan.

Ondertussen heb ik de horloge wel ‘‘goed’’ laten herstellen maar ontbreek ik nog steeds een gele wijzer.

Aangezien ik persoonlijk de horloge nu te groot vind voor mijn pols zou ik deze willen verkopen (niet via dit forum ;-)). Mijn vraag aan jullie, moet ik op zoek naar een gele wijzer of zou ik de horloge best zo verkopen? Indien ik een gele wijzer zou moeten zoeken, waar of via wie kan ik dat dan best doen? Alvast bedankt voor de info!
(foto in bijlage)

Mvg

1 like

Veel vragen in een…
Gele wijzer zoeken of verkopen met vermelding van het gebrek.

1 like

Huh? Waar is die gebleven dan? Echt enorm zuur, maar tevens vreemd verhaal. Een topic vraag die, dankzij het verhaal, meer vragen oproept dan er antwoorden zijn :sweat_smile:.

Mag ik vragen wat de eerste horlogemaker heeft gedaan om de schade te compenseren? Hoe raak je nu een wijzer van een klant kwijt? Normaliter berg je die meteen veilig op en is je werkplek schoon (dus moet die gele wijzer goed zichtbaar zijn).

Weet je zeker dat het enkel een missende GMT wijzer is of is er ook schade aan het radarwerk?
Of is er iets totaal anders aan de hand, wat niemand je verteld heeft… Het kan zomaar zijn dat de cal. 14 met gmt functie verwisselt is met een cal. 11. Tenminste, dat lijkt me mogelijk met mijn beperkte kennis over de uurwerken.

Voordat dit alles duidelijk is kan je vraag pas beantwoord worden. Verkoop zonder goede omschrijving van de mankementen kan ik niet adviseren of je moet al bereid zijn veel in te leveren.

Heb je meer informatie? Ik ben geïnteresseerd in het verhaal :slight_smile:

Je kan natuurlijk altijd Breitling zelf er naar laten kijken, al weet ik niet hoe ze bij Breitling met vintage omgaan.

Ik heb de titel even aangepast ivm de forum verkoop regels. De titel werkt sluip verkoop in de hand, bedoeld of onbedoeld

Dus, ik heb de horloge in 2005 gekocht en het was mijn dagelijkse horloge.
Op reis heb ik dan de horloge laten vallen en vanaf dat moment werkte het horloge niet meer goed.

Dan op zoek gegaan om de horloge te herstellen. Oa bij een Breitling winkel, die vroegen toen (2006/2007) 1.800 euro en vertelden er onmiddellijk bij dat ze geen enkele garantie konden geven dat de horloge nog goed zou lopen.
Ook advies gevraagd op dit forum en een adres gekregen en daar de horloge binnen gedaan. Jammer genoeg konden die de horloge niet helemaal herstellen maar die hadden er wel een foto bij gedaan wat juist nog kapot was. (die foto heb ik nog ergens zitten).
Zij hebben toen ook de gele wijzer eruit gehaald. Aangezien ik toen financieel krap bij kas zat heb ik de horloge weg gelegd tot enkele jaren geleden.

Toen ik enkele jaren geleden de horloge wou herstellen vond ik dus geen gele wijzer meer. Ik weet niet meer of de wijzer in de winkel is achter gelaten of dat ik de wijzer verloren heb. Achteraf heel dom maar ja, ik had toen andere problemen.

Ondertussen enkele jaren geleden een nieuwe winkel gezocht en gevonden in Brussel die oa klassieke horloges hersteld en die hebben de horloge terug helemaal hersteld, grondig onderhoud gegeven en de horloge loopt terug zoals het hoort :-).

Ik kan uiteraard eens gaan horen bij Breitling of een gele wijzer nog beschikbaar is, dat is waarschijnlijk de meest logische oplossing.

Mvg

1 like

€1500-2000 zonder gele wijzer , €3500-4500 met gele wijzer
dure wijzer , ik zou nog even gaan zoeken